הבית היהודי והאיחוד הלאומי על סף איחוד

רגע לפני החתימה עם האיחוד הלאומי, הגיע הרב פרץ לכינוס הבית היהודי ואמר "מאמין שההצעה תעבור". על פי המתווה, תישאר דלת פתוחה לאיחוד עם הימין החדש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/01/20 17:23 טז בטבת התשפ

הבית היהודי והאיחוד הלאומי על סף איחוד
פרץ וסמוטריץ'. רצים יחד, צילום: פלאש 90

לפני דקות אחדות, הגיע הרב פרץ לכינוס המרכז של הבית היהודי, ככל הנראה לפני החתימה הרשמית עם האיחוד הלאומי. פרץ אמר בהגיעו כי "מאמין שיחד בקול גדול נמשיך את הדרך, מאמין שההצעה תעבור בעזרת השם"

הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיעו להבנות ראשוניות על מיזוג מפלגות וירוצו יחד לכנסת הבאה כמפלגה אחת. לאחר הודעת הימין החדש על ריצה עצמאית, גם הבית היהודי והאיחוד הלאומי מפזרות את הערפל ומכריזות: יש חיבור. כזכור, סמוטריץ' והרב פרץ עשו קולות בימים האחרונים של איחוד, אלא שלאחר שבנט סרב לקבל את עוצמה יהודית ובכך כשל החיבור שלו עם סמוטריץ', כל שנותר לסמוטריץ' הוא להתאחד עם פרץ או לצאת לחלוטין מהמשוואה.

כזכור, פרץ וסמוטריץ' נועדו היום ארוכות וזאת כדי לגבש החלטה סופית ולהתחיל את קמפיין הבחירות באופן חזק. כפי שפרסמנו לראשונה בכיפה, בישיבתם קבעו סמוטריץ' ופרץ כי פרץ יהיה במקום הראשון ברשימה ואילו סמוטריץ' יקבל את המקום השני, והבית היהודי תשמור על הנהגת המפלגה, בעוד האיחוד הלאומי ינהלו את המנגנון בפועל, כפי שפרסמנו לראשונה בכיפה.

עוד על פי ההסכם, בן גביר יקבל את המקום השלישי, אופיר סופר יקבל את המקום הרביעי, ומוטי יוגב את המקום החמישי. עוד נקבע כי סמוטריץ' יהיה שר ראשון, ויחלוק את תפקיד היו"ר בצוותא עם פרץ.

כמו כן, המפלגות משאירות דלת פתוחה לימין החדש, כאשר החליטו כי במידה והימין החדש בכל זאת תהיה חלק מאיחוד רחב יותר בהמשך, הם יקבלו את מקומות 1, 4 ו- 8 ברשימה, מה שלמעשה יוריד כל אחד מחברי הרשימה הנוכחית מקום אחד למטה. בנוסף, האיחוד עצמו יתרחש כבר הערב, ופריימריז עצמם יקימו לאחר החגים, ויוקדמו במידה ויתקיימו בחירות רביעיות. 

עם זאת, נראה שכמו תמיד, אצל המפלגות הסרוגות לא הכל עובר חלק. מדיווח של הדקות האחרונות עולה כי הרב פרץ וסמוריץ' יצאו מבית הרב דרוקמן ללא חתימה על הסכם כלשהו, חרף ההבנות הראשוניות. הסיבה היא שח"כ מוטי יוגב לא היה שבע רצון ממיקומו במקום החמישי ועזב את המקום בזעם. כעת, יש מכשול נוסף בטרם יהיה אפשר לבשר על איחוד. הצדדים ינסו לגשר על הפערים בהמשך היום.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן