שני נרצחים יהודים באירוע ירי בני ג'רזי

שני יהודים, גבר ואישה, נרצחו במרכול כשר בעיר ג'רזי סיטי בארה"ב. ראש העיר כתב כי המקום נבחר מראש בקפידה, אך החקירה הראשונית מעלה כי לא מדובר בפיגוע אנטישמי אלא באירוע פלילי

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/19 08:38 יג בכסלו התשפ

שני נרצחים יהודים באירוע ירי בני ג'רזי
אמבולנסים בארה"ב, ארכיון, צילום: shutterstock

משה הרש דויטש, בן 24, ולאה מינדל פרנץ, בת 33, הם שניים מארבעת הנרצחים באירוע הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי. האירוע התרחש אתמול בלילה, על פי שעון ישראל, ומלבדם נרצחו עוד שני בני אדם, ככל הנראה לא יהודים.

הירי התרחש בעיר ג'רזי סיטי בניו ג'רזי, במרכול כשר של הקהילה היהודית-חסידית הקטנה שבמקום. על פי ראש העיר, סטיבן פולופ, היורים בחרו את המקום מראש, ולא נקלעו אליו במקרה. עם זאת, מהחקירה הראשונית עולה כי אין מדובר באירוע על רקע אנטישמי, אלא בחלק ממרדף בין זוג רוצחים למשטרה המקומית

מהפרטים המדווחים בתקשורת האמריקאית, זוג הרוצחים, בעל ואישה, הרגו שוטר סמוי בבית קברות בעיר, שזיהה אותם כחלק מחקירה, ולאחר מכן נמלטו והגיעו אל המרכול, ככל הנראה במטרה להתבצר בו ואולי אף לקחת בני ערובה. על פי דיווחים של עדי ראייה הקרב בין המתבצרים ובין השוטרים נמשך זמן רב.

"יכולתי לשמוע את היריות" סיפר עד ראייה במקום, "זה נשמע כמו זיקוקים שמתפוצצים. הם ירו כמו מטורפים במשך שעה. אז הייתה הפסקה של 20 או 30 דקות. השוטרים הרחיקו את כולם מהרחובות".