אושר בועדת הכספים: 600 מיליון ש"ח יועברו למשרד החינוך

ועדת הכספים של הכנסת אישרה העברתם של כ- 600 מיליון ש"ח המיועדים לקידום תכניות חינוכיות. השר פרץ: "הפלונטר הפוליטי לא יכול ולא צריך להשפיע על חייהם של מיליוני תלמידי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/19 16:29 ד בכסלו התשפ

אושר בועדת הכספים: 600 מיליון ש"ח יועברו למשרד החינוך
הרב רפי פרץ, צילום: ללא

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ב') העברתם של כ- 600 מיליון ש"ח המיועדים לקידום תכניות חינוכיות, שכוללות בין היתר מענה ל:
▪ נוער בסיכון
▪ תגבורים לבגרויות
▪ מכינות אופק
▪ תנועות נוער
▪ ארגוני נוער
▪ תכניות של מדע וטכנולוגיה
▪ מתנסים
▪ הדרך החדשה- בעבור הקהילה יוצאי אתיופיה
▪ הסעות 
▪ שיפוצים והצטיידות - כפרי נוער

שר החינוך רפי פרץ מסר: ״יש לנו אחריות לילדי ישראל. הפלונטר הפוליטי לא יכול ולא צריך להשפיע על חייהם של מיליוני תלמידי ישראל. עשינו מאמץ גדול על מנת שעל אף התקופה המורכבת ההעברות האלו יתבצעו ואף תלמיד או תלמידה יפגעו מהמצב."

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב: "עם אישור התקציב, נפעל להעביר את התקציבים ליעדם באופן מידי, כדי להמשיך ולהבטיח לתלמידים העומדים בפני בגרויות לקבל תגבורים לימודיים באנגלית ובמתמטיקה. להעניק לנוער בסיכון את המעטפת החינוכית והרגשית שמאפשרת להם להתמיד בלימודיהם."

חבר ועדת הכספים, ח"כ מוטי יוגב, סיכם את היום בועדה: "למעלה משלוש שעות, נדרשו היום בוועדת הכספים, בכדי להתגבר על נציגי ישראל ביתנו והשמאל ולהעביר את תקציבי משרד החינוך בסך 600 מליון ש"ח בוועדה ובהצבעות חוזרות אותן כפו עלינו אותם נציגים". 

ח"כ יוגב הסביר מדוע התנגד להעברות הכספיםלמשרד הרווחה: "בכדי לכפות על מנכ"ל רווחה להתייצב מחר בוועדה ולתת הסברים על סגירת הוסטלים לנערות ונערים בסיכון ועל מכרזים לא שקופים לכפרי הנוער ומעונות ילד ונוער". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן