ברוך דיין אמת: הרב נסים קרליץ נפטר

חבר מועצת גדולי התורה, הרב ניסים קרליץ נפטר בבית החולים מעייני הישועה. בן 93 היה במותו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/19 23:06 כב בתשרי התשפ

ברוך דיין אמת: הרב נסים קרליץ נפטר
הרב ניסים קרליץ, צילום: שניאור זלמן-cc-by-sa ויקיפדיה

חבר מועצת גדולי התורה, הרב שמריהו יוסף נסים קרליץ, נפטר במוצאי שמחת תורה בבית החולים מעייני הישועה. הרב קרליץ היה מבכירי הרבנים ופוסקי ההלכה המרכזיים של הציבור הליטאי בישראל,  הלך הערב לעולמו. בן 93 היה בפטירתו.

לפני כשבועיים אושפז בשל קשיים בתפקוד מערכת הלב בבית החולים מעייני הישועה בירושלים. הערב נמסר מבית החולים  "בצער רב אנו מאשרים כי מרן רבינו פוסק הדור הגאון רבי שמריהו יוסף נסים קרליץ זצ"ל נפטר ברגע זה ביחידה לטיפול נמרץ. ילדיו ברכו כעת ברוך דיין האמת". הרב קרליץ הותיר אחריו צאצאים רבים. מסע ההלוויה ייערך מחר (ג') בבוקר.

נשיא המדינה ריבלין ספד לרב קרליץ במכתב ששלח למשפחה: "שמעתי בצער עמוק על פטירת עטרת ראשכם הגאון הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ״ל נשיא ועד הישיבות, שנשא למעלה משישים שנה בעול הציבור בהנהגה, פסיקה, הוראה והדרכה רוחנית. מורה דרך לאלפים ורבבות שהעמיד בנים ותלמידים הנושאים גם הם בעול עם הציבור. תורתו, צניעותו וענוותנותו, היו חותמו, חותם של אמת אותו נשא עמו בכל עשייתו. 
בבניין ציון וירושלים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד גם הוא לרב קרליץ: "דואב על לכתו של גאון התורה הרב שמריהו יוסף נסים קרליץ זצ"ל - אחד מענקי פסיקת ההלכה בדורנו. 
אישיותו הייחודית ובקיאותו המפליגה בספרות התורנית וההלכתית העמידו רבבות תלמידים שממשיכים את דרכו, מתוך מחויבות איתנה לעם היהודי ולמורשתו. 
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים לדורי דורות".

הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף אמר: "הגאון רבי ניסים קרליץ זצ״ל היה מעמודי התווך של פסיקת ההלכה וההוראה״, ״על אף המחלוקות ההלכתיות נהג תמיד בענווה, לצד היותו דן דין אמת לאמיתו ללא מורא ומשוא פנים, אין ספק שדודו מרן החזון איש זצ״ל יוצא יחד עם כל פמליא של מעלה לקבל את מי שהמשיך את דרכו עשרות בשנים".
הראשון לציון הורה לתלמידי ישיבתו ישיבת ׳חזון עובדיה׳ השוקדים על תלמודם בימי בין הזמנים וכן לישיבות שתחת נשיאותו, להפסיק מלימודם ולצאת להלוויה וציין כי על פי ההלכה פוסק שהורה הוראות לרבים מבטלים תורה ויוצאין ללוותו.

"הרב קרליץ זצ"ל היה אחד מגדולי התורה בדורנו", כך נכתב על ידי ארגון עתים.‬ "‫בית הדין העצמאי שייסד גייר מאות גרי צדק, שרבים מהם ייצגנו בכדי לאפשר להם לקבל הכרה רשמית ממדינת ישראל.‬
 יושרו ואומץ לבו של הרב קרליץ, שעמד מול לחצי הממסד ודבק בתוקף בדרכו התורנית, יחסרו לנו מאד".