לא על החרדיות לבדן: שיעור הילודה בישראל הגבוה מבין מדינות ה-OECD

למרות רמת החיים הגבוהה בישראל, שיעור הפריון לאישה הוא הגבוה מבין המדינות המפותחות. הסיבה: לצד משפחות חרדיות, גם כאלה חילוניות ומסורתיות תורמות לממוצע של 3.1 ילדים לאישה. בנוסף, רמת ההשכלה אינה משפיעה על קצב הילודה

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 05/06/19 14:30 ב בסיון התשעט

לא על החרדיות לבדן: שיעור הילודה בישראל הגבוה מבין מדינות ה-OECD
שיעור פריון גבוה ולא רק בגלל המגזר החרדי. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

שיעור פריון הממוצע במדינה עומד על 3.1 ילדים לאישה, נתון המעמיד את ישראל במקום הראשון בקרב מדינות ה-OECD. כך עלה ממחקר חדש שפורסם היום (ד') על ידי מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית.
 
לפי המחקר "תמונת מצב המדינה 2019", הסיבה לגידול בשיעור הילודה אינה נעוצה רק בציבור החרדי והדתי, אלא גם בפריון בקרב משפחות חילוניות ומסורתיות.

משפחה

אילוסטרציה: משפחהצילום: שאטרסטוק

בישראל קיים שילוב ייחודי בין רמת החיים לגידול בשיעור הילודה. לשם השוואה, במדינות שבהן התמ"ג לנפש זהה לזה שבישראל, טווח שיעור הילודה לאישה עומד על 1.24-2.02 בלבד. ואילו במדינות שבהן שיעור הפריון דומה לזה של ישראל, התמ"ג בהן הוא חמישית מזה של ישראל.
 
נתון מעניין נוסף לימד כי בניגוד אולי לנהוג לחשוב, ככל שראשי המשפחה משכילים יותר, שיעור הפריון לא יורד. עם זאת, יש לציין כי מדובר בנתון המתייחס לציבור היהודי בלבד, מאחר ובקרב הציבור הערבי קיימת מגמה הפוכה וככל שהמשפחות משכילות פחות, הפריון עולה.
 
בשנים האחרונות, עולה גיל הנישואין בישראל ועמו עולה גם הגיל שבה אישה יולדת לראשונה. גם נתון זה לא פגע בקצב הפריון שעלה ב 0.4 ילדים, למרות שגיל האישה בעת הלידה הראשונה שלה עלה ב-2.8 שנים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן