מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ישראל לא תוכל לטוס יותר מעל לבנון: ההצעה הצרפתית להפסקת אש עם חיזבאללה נחשפת

עיתון אל אחבר הלבנוני חושף פרטים חדשים על ההצעה הצרפתית להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה: כוחות רדואן ייסוגו למרחק של 10 קילומטרים מהגבול, ישראל תפסיק את טיסותיה מעל לבנון והצדדים יחדשו את המשא ומתן על הגבול היבשתי

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 03/05/24 11:05 כה בניסן התשפד

ישראל לא תוכל לטוס יותר מעל לבנון: ההצעה הצרפתית להפסקת אש עם חיזבאללה נחשפת
שר החוץ הצרפתי, סטפן סז'ורנה, צילום: Alexandros Michailidis,Shutterstock

לאחר ביקורו המדיני של שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה בישראל, לבנון וערב הסעודית, עיתון אל אח'באר הלבנוני חושף הבוקר (ו') פרטים חדשים על ההצעה הצרפתית להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה. לפי ההצעה, העסקה תכלול שלושה שלבים, כל אחד יימשך ימים ספורים.

חיזבאללה יפסיק את התקיפות נגד ישראל - חיל האוויר יעצור את הפעילות בשמי לבנון

בשלב הראשון, חיזבאללה יידרש להפסיק את הפעולות הצבאיות נגד ישראל, להפסיק את המתקפות על אנשי יוניפ"ל ולהבטיח את האפשרות לבצע סיורים דרומית לליטני ללא הגבלה. במקביל, ישראל תידרש להפסיק את הפעילות האוויריות מעל לבנון וכן תעצור את חסימת המכ"מים של ספינות כוחות הים של יוניפ"ל ותימנע מכל פעילות שמסכנת את הכוחות.

השלב השני: כוחות רדואן ייסוגו - ישראל תחדש את שיתוף הפעולה עם יוניפ"ל ולבנון

בשלב השני, כוחות רדואן ייסוגו למרחק של לפחות 10 קילומטרים מהקו הכחול ובמקביל יוניפ"ל יחדש את ישיבות המנגנון המשולש בא-נאקורה (פגישות של צבא לבנון, ישראל ויוניפ"ל). בנוסף יוניפ"ל תסייע לוגיסטית בפריסת צבא לבנון מדרום לליטני.

השלב השלישי: יחל משא ומתן על הגבולות בין ישראל ללבנון

בשלב השלישי יחודש המשא ומתן בין לבנון וישראל על הגבול היבשתי בין שתי המדינות ויחל משא ומתן על "מפת דרכים" להבטחת הקמת אזור חיץ בין הקו הכחול לנהר הליטני, שיהיה נקי מכל יחידים או קבוצות חמושות, נכסים ונשק, למעט אלה השייכים לממשלת לבנון וליוניפי"ל.