חדש על המדף "ללא ספק התפילה הכי יפה בצה"ל"

בית כנסת הסנה הבוער, בית הכנסת בבית הספר לקצונה בה"ד 1, נחשב לאחד מבתי הכנסת היפים בארץ. ספר חדש מביא את סיפורם של אנשי מפתח שליוו את תהליך הבנייה ואפילו עדויות מחווית התפילה הייחודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/23 11:32 ט באייר התשפג

"ללא ספק התפילה הכי יפה בצה"ל"
חיילים מתפללים, ארכיון , צילום: shutterstock

מאז הקמתו בשנת 2009 הפך בית הכנסת "הסנה הבוער", בתכנונו של האדריכל אליעזר ארמון, למבנה אייקוני שזכה במקום הראשון בדירוג בתי הכנסת בבסיסי צה"ל ונחשב לאחד מבתי הכנסת היפים בארץ.

המהדורה העברית של הספר, "בית כנסת השדה הבוער", כוללת מאמרים מאנשי מפתח שליוו את תהליך התכנון והבניה ובהם האלופים במיל' גרשון הכהן ואהרון חליוה ותת אלוף במיל' גל הירש. לספר מצורף ראיון עם האדריכל אליעזר ארמון מאתר האדריכלות הבינלאומי ARCH DAILY.

בית כנסת הסנה הבוער

בית כנסת הסנה הבוער צילום: יחצ

התפילה בבית הכנסת הופכת את חווית החג והשבת לסוחפת ומרגשת 

על חווית התפילה המיוחדת בבית הכנסת מספר רס"ן מתן גולדברגר, רב בית הספר לקצינים: "ברוב התפילות יש עשרות מתפללים, כשהשיא הוא בקבלת שבת. כשבית הכנסת מתמלא במאות מתפללים - זו ללא ספק התפילה הכי יפה בצה"ל! התפילה בבית הכנסת הופכת את חווית החג והשבת שעלולה להיות 'מייבשת' - לחוויה מעצימה וסוחפת שנצרבת לזמן רב. הרבה קצינים ספרו לי שזו החוויה החזקה ביותר שהם זוכרים כצוערים. באחת השבתות אף שוחחתי עם צוער שסיפר לי שהוא ערבי נוצרי שגר בשפרעם, והחליט להצטרף לתפילה בליל שבת. הוא התרגש מעוצמת התפילה, ומתחושת השותפות שבית הכנסת מייצר". 

עיצובו הייחודי וחזונו שואבים אליו מבקרים המגיעים לבסיס והוא זכה להכרה גם בחו"ל במסגרת פוקוס מיוחד על אדריכלות "יראת שמיים" של המגזין היוקרתי האיטלקי Arketipo וב-2020 יצא לאור ספר בינלאומי באנגלית המתאר את תהליך תכנונו, הקמתו והשקתו של בית הכנסת "הסנה הבוער" שבבית הספר לקצונה בבה"ד 1. הספר, המונה 268 עמודים, סוקר את תהליך היצירה של בית הכנסת משלב הסקיצות, דרך התוכניות, הפיגומים וההקמה ועד למבנה הגמור שתועד בצילומים מרהיבים של אוריאל מסה ואדריכל בנימין סבדוש.