גנב הרכב נתפס בכביש המנהרות רגע לפני שנכנס לכפר פלשתיני

שוטרי מחוז ירושלים וחברת "איתוראן" הצליחו למנוע גניבה של שני כלי רכב ממרכז הארץ. החשוד, שוהה בלתי חוקי תושב חברון, הועבר לחקירה בתחנת מוריה בגין עבירות גניבת רכב, נהיגה ללא רישיון כלל ועבירות נוספות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/23 15:28 יח בשבט התשפג

גנב הרכב נתפס בכביש המנהרות רגע לפני שנכנס לכפר פלשתיני
אילוסטרציה, כביש המנהרות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנבות רכב נרשמות כמעט בכל יום בכל אזורי הארץ. פעמים רבות גנבי הרכב הערבים מגיעים לכפרים הערביים ביהודה ובשומרון, אליהם הם בורחים ולמשטרת ישראל אין מה לעשות בדבר. ב-1 לבפרואר 2023 התקבל מחברת "איתוראן" דיווח אודות שני כלי רכב שנגנבו ממרכז הארץ ונמצאים בנסיעה לכיוון דרום העיר ירושלים. הפעם זה נגמר אחרת.

במכשירו הסלולרי מופעל יישומון ניווט לעבר כפר ערבי

בעקבות הדיווח, פעלו שוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים והחלו בסריקות אחר כלי הרכב תוך פעולות אופרטיביות נוספות במטרה לאתר את כלי הרכב בטרם אלו יעברו לשטחי יהודה ושומרון. במהלך סריקה שערכו שוטרי מוריה בציר המנהרות בהתאם לאינדיקציה מנציג חברת "איתוראן", הצליחו השוטרים לאתר את הרכב החשוד כגנוב וחסמו את דרכו.

כפי שנראה בתיעוד, בתחילה סרב החשוד, שהיה לבדו ברכב ועטה כפפות על ידיו, להישמע לקריאת השוטר לפתוח את נעילת דלת הנהג וניסה להימלט ללא הועיל. בשלב מסוים פתח החשוד מעט את חלון דלת הנהג ובשלב זה ניצל השוטר את הפתח והצליח לפתוח את דלת הרכב ולהשתלט על החשוד שנעצר מיד. בחיפוש בכליו של החשוד הערבי, שוהה בלתי חוקי תושב חברון, נמצא כי במכשירו הסלולרי מופעל יישומון ניווט לעבר כפר ערבי. החשוד הועבר לחקירה בתחנת מוריה בגין עבירות גניבת רכב, נהיגה ללא רישיון כלל ועבירות נוספות, ומעצרו הוארך מעת לעת בבית המשפט. 

עוד במהלך מעצרו בכביש המנהרות, נמשכו סריקות על ידי כוחות משטרה נוספים מתחנת מוריה כאמור, אחר רכב נוסף שנגנב באותה העת. רכב זה אותר נטוש לא הרחק מהמקום, ייתכן בשל העובדה כי עודכן על ידי החשוד שנעצר במהלך שיחתם הטלפונית עד רגע מעצרו, כפי שעלה בחקירתו, כי נעצר על ידי השוטרים.

לאחר שהושלמה מלאכת החקירה וגובשה תשתית ראייתית תוך שמעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת, הגישה היום יחידת תביעות מחוז ירושלים בבית המשפט את כתב האישום נגדו לצד בקשה למעצרו עד תום ההליכים.