מתקרבים ל-10,000: ממוצאי שבת נוספו 130 נפטרים מקורונה

בנט והורוביץ קיבלו החלטות מקלות בנושאי הקורונה, אך הגרף של המתים עדיין עולה. על פי הנתונים, הבוקר ישנם 9,971 נפטרים, ובהמשך היום צפויה חצייה של רף 10,000 הנפטרים. "המצב בישראל כרגע טוב. זה תוצאה של ניהול נכון ודינאמי", אמר בנט אתמול

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/22 08:21 כ באדר א'

מתקרבים ל-10,000: ממוצאי שבת נוספו 130 נפטרים מקורונה
אילוסטרציה חדר מיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקורונה בישראל: אמש (א') קיבלו השרים ובראשם נפתלי בנט החלטות מקלות בנושא הגבלות הקורונה. בין ההחלטות: תותר כניסת תיירים לישראל בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים. ישראלים הנכנסים לישראל יידרשו רק בביצוע בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל ותבוטל חובת הבידוד לישראלים שאינם מחוסנים. כמו כן, תוך שלושה שבועות ייפסק מתווה הבדיקות במערכת החינוך.

אבל לצד ההחלטות האלה ולצד גרף המאומתים שיורד בהדרגה, יש גרף אחד שממשיך לעלות: גרף המתים. הבוקר על פי נתוני משרד הבריאות ישנם 9,971 נפטרים ועם העדכונים הבאים הוא צפוי לעלות ולעבור את רף 10,000 הנפטרים.

על פי הנתונים, בחודש פברואר הנוכחי נפטרו 10% מסך המתים הכללי. מדובר בזמן קצר מאוד, הכולל גם חיסונים. בישיבה אתמול (א') אמר בנט: " "אנחנו רואים ירידה עקבית בנתוני התחלואה, ולכן זה הזמן לפתוח בהדרגה את מה שהיינו הראשונים בעולם לסגור. צריכה להיות התאמה בין המדדים שלנו והמצב בשטח, לבין מה שאנחנו מקרינים לציבור ומצפים ממנו".

בנט המשיך: "כדי לשמור על אמון הציבור ולוודא שאזרחי ישראל מיישמים את ההנחיות וההחלטה שהממשלה מקבלת, צריך לפתוח כשהמצב משתפר - והוא משתפר משמעותית. המצב בישראל כרגע טוב. זה תוצאה של ניהול נכון ודינאמי, ולכן אנחנו גם פותחים עכשיו. במקביל, נישאר עם האצבע על הדופק ובמקרה של וריאנט חדש נגיב שוב במהירות".