כתב אישום נגד הגבר שהטריד מינית את שרה נתניהו: "התייחסות מבזה"

כתב אישום הוגש נגד בועז דרורי בן ה-55, לאחר שפרסם מילים מיניות קשות בחשבון הטוויטר שלו, נגד רעייתו של בנימין נתניהו: "התייחסות מבזה או משפילה ביחס למינה או למיניותה" | שרה נתניהו: "פוסט שקורא לאנוס אותי בצורה בוטה במילים כל כך נמוכות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/12/21 11:24 א בטבת התשפב

כתב אישום נגד הגבר שהטריד מינית את שרה נתניהו: "התייחסות מבזה"
שרה נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית המשפט השלום בתל אביב, כתב אישום כנגד בועז דרורי, בן 55, מגבעתיים, בגין עבירה של הטרדה מינית, זאת לאחר שפרסם ברשת החברתית טוויטר תכנים מבזים ביחס למיניותה של רעיית ראש הממשלה לשעבר, שרה נתניהו.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אור ארבר, עולה כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום כיהן בעלה של שרה, בנימין נתניהו, כראש ממשלת ישראל. במהלך אותה תקופה, הנאשם החזיק וניהל חשבון בטוויטר תחת הכינוי "drori boaz", אחריו עקבו כאלף גולשים.

בחודש מרץ 2019 פרסם הנאשם בחשבון הטוויטר ציוץ בוטה ביותר בו ציין מעשים מיניים שהיה מבצע בשרה נתניהו. "פרסומו זה עולה כדי הטרדה מינית של הגברת נתניהו היות והפנה כלפיה התייחסות מבזה או משפילה ביחס למינה או למיניותה", כתבו בפרקליטות המדינה.

בעקבות אותו ציוץ נורא ומספר מקרים דומים בעלי אופי מיני בוטה נגד הגברת נתניהו – בעלה, בנימין נתניהו, פנה באוגוסט 2020 ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במכתב חריף שבו ביקש שיפעל בנידון. "לא מצאת לנכון לפתוח בחקירה מידית על ציוץ התועבה של גולש שאיים במפורש לאנוס את רעייתי", כתב ראש האופוזיציה. "לא במרומז, לא במעורפל – אלא איום של מעשה אונס ברוטלי ומזעזע", הוסיף נתניהו. "איני זוכר בשיח הפומבי כלפי נשות ואישי ציבור בישראל איום בעל אופי מיני כה משפיל ומבזה".

בריאיון שהעניקה ל"חדשות 12" באוגוסט 2020, התייחסה שרה נתניהו לתלונה שהגישה במשטרה על הפוסטים המיניים נגדה. "מרגישה שעברתי אלימות מינית", אמרה. לדבריה, הפרסום של בועז דרורי בחשבון הטוויטר שלו, הוא "פוסט שקורא לאנוס אותי בצורה בוטה במילים כל כך נמוכות".