הותר לפרסום בתום חקירה משותפת עם ה-FBI: נעצרו 26 ישראלים בחשד למרמה והלבנת הון

במסגרת חקירה סמויה חובקת עולם, פשטה הלילה המשטרה על בתי החשודים בתל אביב בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "קריפטו", כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/10/21 08:42 ל בתשרי התשפב

בתום חקירה משותפת עם ה-FBI: נעצרו 26 ישראלים בחשד למרמה והלבנת הון
פשיטה של המשטרה, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל התירה הבוקר (ד') לפרסום כי יחידת ההונאה של המשטרה במחוז תל אביב ניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה בשיתוף ה-FBI, שראשיתה בדיווח שהתקבל מארצות הברית, בעקבות חשד כי קבוצת ישראלים מבצעת הונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".

בתוך כך, בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 איתרו בתום החקירה הסמויה שניהלו בחודש האחרון את המשרד בתל אביב ממנו על פי החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארצות הברית, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה 26 ישראלים העובדים במקום.

מעצר הישראלים בוצע במקביל למבצע מעצרים מתואם שבוצע באותה עת במדינות נוספות, על ידי רשויות אכיפה נוספות בחו"ל. בנוסף למעצר החשודים, ערכו שוטרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים, שעל פי החשד מהווים ראיות בתיק החקירה. 

בכוונת יחידת ההונאה של מחוז ת"א להביא בהמשך היום את שני החשודים המרכזיים, תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, לדיון בבית משפט השלום בתל אביב, בבקשה להאריך את מעצרם.