בצה"ל מאשרים: טיל קרקע אוויר שוגר במהלך הלילה מסוריה לישראל | רסיסים נמצאו בגוש דן

אחרי שבמהלך הלילה קולות נפץ נשמעו במרכז הארץ, דובר צה"ל מאשר כי מדובר בטיל סורי ומסביר: "הטיל התפוצץ מעל הים, ולכן על פי המדיניות, לא הופעלה התרעה" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/21 12:00 כו באלול התשפא

בצה"ל מאשרים: טיל קרקע אוויר שוגר במהלך הלילה מסוריה לישראל | רסיסים נמצאו בגוש דן
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

תקיפות חיל האוויר בסוריה מתבצעות תחת מעטה של חשאיות אבל היום הם הגיעו עד למרכז הארץ. בשעה 1:35 בלילה נשמעו קולות נפץ במספר ערים במרכז הארץ ודווח בתקשורת הסורית כי מדובר בטילים שנורו לעבר מטוסי חיל האוויר. שעות ארוכות לאחר התקרית החריגה, בצה"ל מאשרים את הדיווח.

בהודעה שהוציא דובר צה"ל לתקשורת סיפרו בצה"ל על התקרית אך לא הודו כי אכן צה"ל תקף בסוריה ורק אמרו כי: "טיל קרקע אוויר שוגר במהלך הלילה משטח סוריה לשטח ישראל. הטיל התפוצץ מעל הים, ולכן, על פי המדיניות, לא הופעלה התרעה". 

עוד סיפרו בצה"ל כי הבוקר איתרו תושבי המרכז מספר רסיסים של הטיל על הקרקע. הרסיסים ייאספו על ידי משטרת ישראל. "אנו מודים לתושבים על עירנותם, ומבקשים להימנע מלגעת בחלקים אלו". נמסר.

תקיפות בסוריה כבר הפכו לדבר שבשגרה, בחודש שעבר סוכנות הידיעות הסורית דיווחה על תקיפת חיל האוויר הישראלי סמוך לחאדר, שבצפון קוניטרה. גורם סורי צבאי צוטט בכלי התקשורת בשפה הערבית כמי שמאשר כי ישראל תקפה מתקן צבאי רגיש סמוך לחאדר. 

על פי הדיווחים, לעבר המוצב שממוקם מול מג'דל ש'מס, נורו כמה טילים והדי פיצוצים נשמעו באזור. לא היו נפגעים לכוחות הצבא הסורי במוצב אולם במתקן שעל פי הדיווחים פועלות בו מיליציות הכפופות לאיראן - נגרם נזק.

נזכיר כי גבול הצפון לא שקט בשבועות האחרונים. לפני כחודש נורו מלבנון שלוש רקטות לעבר מדינת ישראל. התרעות הופעלו בקריית שמונה, בכפר גלעדי ובתל חי, אחת הרקטות נפלה בשטח פתוח וגרמה לשרפה סמוך לבית העלמין בקריית שמונה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מהירי.