התאריך החדש בו תחוייבו להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים

ביקורת בוועדת הכלכלה על בקשת שרת התחבורה לדחות למרץ את החובה להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. השרה מיכאלי: "סומכת על גורמי המקצוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 12:56 יט באב התשפא

התאריך החדש בו תחוייבו להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים
תינוק ברכב. , צילום: shutterstock

היום (ד') התקיים דיון בוועדת הכלכלה עלך דרישתה של השרה מיכלי לדחות את החובה להתקין מערכת למניעת שיכחת תינוק ברכב. ביקשו מספר חברי כנסת לקצר את תקופת הדחייה מה-1 ביוני 2022, חברי הכנסת מהקואליציה תקפו את שרת התחבורה וסיכמו על תאריך קרוב יותר.

אחרי דיון ארוך הוחלט כי התקנות יכנסו לתקפן ב-מארס 2022. חברי הכנסת תקפו את השרה על הדחייה.  ח"כ בועז טופורובקי אמר: "אין מצב שהתקנה הזו נדחית ל-1 ביוני. הגיע הזמן שמשרד התחבורה יעבוד כמו שצריך ולא ינוח עד שזה יהיה בכל רכב. אישרנו את התקנות האלה בתקופת בחירות וזו הייתה ההחלטה הכי לא פופולרית, עשינו את זה כי זה היה חשוב. אני לא מכיר מדינה שאומרת בוא נקבע סנקציה פלילית ואז כשאומרים שמגיע המועד אז הציבור לא מקבל את זה ומבטלים את זה".

ח"כ יבגני סובה דווקא תמך ואמר: "אני בעד לאפשר דחייה, אבל בטח לא של שנה. דברים דומים אמרה גם חברת הכנסת לימור מגן תלם: "אני יכולה להבין שהשוק לא ערוך אבל הייתי רוצה דחייה קצרה יותר באופן משמעותי".

השרה מיכאלי הגיבה לביקורת הקשה ואמרה כי היא סומכת על גורמי המקצוע. "מודה ליו"ר הוועדה, ח"כ ביטון אשר קיים את הדיון בהקדם ובצורה מקצועית. בטוחה שגם הוא מבין את החשיבות שבהכנסת התקנות לתוקף רק לאחר שקיימת התשתית הראויה לכך." הוסיפה מיכאלי.

היועץ המשפטי בפועל של משרד התחבורה, עו"ד דוד טמיר, אמר בתגובה לדיון: "להגיד שאנחנו מבזים את הוועדה  זו לא המציאות וזה לא ראוי. נעשה קמפיין של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ברשתות חברתיות.

מנכ"לית המועצה לשלום הילד עו"ד ורד וינדמן, הגיבה גם על החלטת ועדת הכלכלה ואמרה: "מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב היא מצילת חיים. שרת התחבורה שגתה כשביקשה לדחות בכמעט שנה את חובת התקנתה. ההחלטה שקיבלה ועדת הכלכלה בראשות חה"כ מיכאל ביטון היא ההחלטה המתבקשת והמתחייבת משעה שהיא שמה את שמירת חיי הילדים לנגד עיניה".

וינדרמן הוסיפה: "נכון היה לא לדחות אף לא ביום אחד את החובה אולם טוב שהכנסת מצאה דרך מצד אחד לאפשר היערכות מיטבית ליישום התקנה ומצד שני להבטיח הגנה על ילדים תוך פרק זמן קצר יותר. נמשיך לפעול מול משרד התחבורה כדי להוביל ליישום החובה בדרך שתבטיח גם את שמירת החיים וגם את הוזלת המערכת או סבסודה באופן שיבטיח את זכותם של ילדים לשוויון".