התפשטות הקורונה עלייה במספר החולים קשה, דיון מכריע על החיסון השלישי

משרד הבריאות הבוקר מפרסם את נתוני התחלואה ולצד העלייה במספר החולים נתון אחד נותן תקווה, הצוות לטיפול במגפות מתכנס כדי להחליט בעניין מתן מנה שלישית לבני 60 ומעלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/21 10:08 יט באב התשפא

עלייה במספר החולים קשה, דיון מכריע על החיסון השלישי
מחלקת קורונה בשערי צדק, ארכיון, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בממשלה ממשיכים להתמהמה עם מתן חיסון שלישי אבל נראה שנתוני התחלואה לא מותירים הרבה ברירה, הנתונים שמשרד הבריאות מפרסם הבוקר (ד') מראים כי מגמת העלייה במספר החולים קשה ובמספר המאומתים לא עוצרת, נקודת האור היחידה נמצאת במספר המונשמים שנותר יציב.

על פי נתוני משרד הבריאות אתמול אובחנו אתמול אובחנו 2,255 בני אדם כחיוביים לנגיף, שיעור הבדיקות החיוביות עומד כבר על 2.22%, ומקדם ההדבקה נכון להבוקר הוא 1.3, בישראל ישנם 149 חולים קשה. עלייה חדה ביחס לשבוע שעבר, הנתון המעודד הוא מספר המונשמים הנמוך יחסית שעומד על 25. כמו כן, 212 מהחולים הגיעו מנתב"ג.

ההתפרצות והחשש לחיי אוכלוסיות בסיכון מביא את החיסון השלישי לראש סדר העדיפויות של משרד הבריאות, היום יתכנסו הצוות לטיפול במגפות כדי להחליט בעניין מתן מנה שלישית לבני 60 ומעלה. אתמול רמז ראש הממשלה בנט כי החיסון השלישי קרוב. אם יאושר החיסון השלישי במשרד הבריאות מתכוונים להתחיל עם חיסון אוכלוסייה מבוגרת וצוותי רפואה.

אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט, ערך סיור בדיור מוגן "מגדל נופים" בירושלים יחד עם שר הרווחה מאיר כהן והשרה לשוויון חברתי מירב כהן, והתייחס לאפשרות של מתן מנת חיסון שלישית.

"אנחנו על זה", אמר ראש הממשלה, "כמה שפחות נדבר - ככה זה יותר קרוב. עם העלייה במספר החולים במצב קשה - אנחנו מתקרבים לזה מאוד". מספר החולים הקשים עמד אתמול על 121 והיום כבר טיפס ל-138. כהן אמרה כי הדבר הכי חשוב כרגע לדיור המוגן זה החיסון השלישי. בנט השיב לה: "אנחנו על זה, האמיני לי, כבר חודש. יש דברים שצריך לתת להם להבשיל. אנחנו קרובים מאוד. כמה שפחות נדבר ככה הסיכוי שזה יקרה יותר גבוה".