מחבלים תקפו את הרב אליקים לבנון: "ניסיון"

ראש ישיבת ההסדר באלון מורה ורב השומרון הותקף הלילה בכפר חווארה בידי מחבלים פלשתינים, אך הצליח לברוח ברכבו. "לחדול מלחשוב על מזרח תיכון חדש", אמר הרב לבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/21 14:26 יד באב התשפא

מחבלים תקפו את הרב אליקים לבנון: "ניסיון"
רכבו של הרב לבנון, צילום: באדיבות המצלם

רב השומרון, הרב אליקים לבנון ניצל הלילה (ה') מאירוע טרור, בזמן שעבר בכפר חווארה דרומית לשכם. הרב לבנון זיהה רכב בעל לוחית רישוי פלשתינית עוקב אחריו, וניסה להתחמק ממנו אך ללא הצלחה, כשלבסוף נתקע בפקק. 

מאותו רכב יצאו מספר פלשתינים, כשבידם פטיש כבד. הם ניפצו את שמשת הרכב הקדמית וניסו לפגוע פיזית ברב. למרבה המזל הצליח הרב לברוח ברכבו מהמקום וכך בחסדי שמים לא היו נפגעים בגוף.

הרב לבנון הגיב על הפגיעה ברכבו ואמר: "הקב"ה מעמיד אותנו בפני אתגרים. כל ניסיון כזה, מחייב אותנו להתנשא ולחדש כוחות. 'האלקים ניסה את אברהם' זה בעצם נישא את אברהם. חובה לעלות קומה, לחדול מלחשוב על 'מזרח תיכון חדש', ולהרים על נס את האמונה ב'אתה בחרתנו מכל העמים'. נרומם את קרן ישראל, ואויבינו ייכנעו בפנינו".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר בתגובה לתקיפת הרב לבנון: "אנו מזועזעים עם קבלת בשורת ניסיון התקיפה הלאומני החמור אמש כנגד הרב לבנון, זאת כחלק משרשרת אירועים בלתי פוסקת ברחבי הארץ כנגד יהודים. טרור האבנים גרם כבר לאובדן חיי אדם רבים והגיע הזמן להתייחס אליו כאירוע במלוא החומרה כאירוע פח"ע לכל דבר ועניין, להגביר האכיפה ולנקוט בענישה מחמירה. אנו קוראים לצה"ל וממשלת ישראל למנוע ביד קשה כל פגיעה באזרחים ישראלים בין בחווארה, יפו, רמלה או כל מקום אחר במדינת ישראל. מחזקים את הרב ובני משפחתו שימשיך להגדיל תורה ולהאדירה, לבריאות איתנה ולשנים טובות וארוכות".

מתנער מהודעת ההתנערות של האגוד. הרב לבנון

הרב לבנון. צילום: פלאש 90. נתי שוחט