הרצח ברמלה חוסר רגישות | משפחת הנרצח מרמלה פנתה לראש הממשלה וקיבלה כתף קרה

משפחת הנרצח דסטאו ביסט הי"ד מרמלה ביקשה מראש הממשלה נפתלי בנט להורות על פתיחת חקירת שב"כ למציאת החשודים ברצח. במשרד ראש הממשלה השיבו: "טענות באשר להתנהלות המשטרה ניתן להפנות למשרד הפנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/21 09:04 יג באב התשפא

חוסר רגישות | משפחת הנרצח מרמלה פנתה לראש הממשלה וקיבלה כתף קרה
דסטאו ביסט הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

בני משפחת ביסט, שאביהם דסטאו הי"ד נדרס על ידי רוכבי אופניים חשמליים בעיר רמלה במהלך מבצע שומר החומות ונפטר מפצעיו, ביקשו מראש הממשלה נפתלי בנט לפתוח בחקירת שב"כ על מנת להביא את החשודים לדין. את המכתב הגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמייצג את בני המשפחה. ממשרד ראש הממשלה מסרו תשובה בה נכתב כי הדברים באחריות המשטרה. במענה ממשרד ראש הממשלה נכתב כי "משטרת ישראל היא הגורם האמון על תפיסת עבריינים וקיום הסדר הציבורי ובטחון הנפש במדינת ישראל.. טענות באשר להתנהלות המשטרה ניתן להפנות למשרד הפנים".

מבני משפחתו של הנרצח, הביעו מורת רוח מתשובת ראש הממשלה, "הצטערנו לקבל את התשובה הלקונית של לשכת ראש הממשלה. אבא שלנו נרצח בעיר רמלה בימי מהומות קשות כנגד יהודים, ציפינו כי רה"מ יגלה יותר רגישות, ויכנס לסוגייה הלאומית ביתר שאת, ולא יסתפק בתשובה לקונית וטכנית שאינה נותנת מענה למצוקה בה מצויה המשפחה, שלצד הצער על הרצח המזעזע מתמודדות גם עם ליקויים וחוסר טיפול של כלל גורמי הטיפול בתיק הרצח. אנו שבים ודורשים כי מערכת הביטחון תשים ידה על רוצחי אבינו באופן מידי, ולא תשקוט עד להבאת הרוצחים לדין."

עו"ד בלייכר המייצג את המשפחה שלח מכתב ביקורת על תשובת ראש הממשלה לבקשת המשפחה "מעבר לכך שהמענה 'הלקוני' שניתן למשפחה אינו ראוי כלל, יש במענה התעלמות מוחלטת מהסכנה הביטחונית והחשש בגללם מתבקשת העברת חקירת הרצח לידי השב"כ". עוד נכתב כי "לצערנו, מתברר שלמרות חומרת האירוע ודיווח על פיגוע מכוון – המשטרה המקומית משכה לכאורה ידה, וכלל לא חקרה את הפיגוע". הוא שב ותיאר כי כשהגיעו בני המשפחה למחרת להגיש תלונה בתחנת המשטרה, לא הכירו השוטרים את האירוע, ורק בשעות אחר הצהריים נלקחה מהם עדות.