היסטוריה טיסת התיירות הראשונה המריאה לחלל בהצלחה: "כמה הכול יפה"

הטיסה הראשונה של וירג'ין גלקטיק שוגרה בהצלחה. המטוס הרקטי שבו נמצאים המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון וחמישה בני אדם נוספים, ישוחרר בגובה של כ-14 ק"מ ואז יפעיל את המנועים. המטוס הגיע לגובה של 88 ק"מ

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/21 18:15 ב באב התשפא

טיסת התיירות הראשונה המריאה לחלל בהצלחה: "כמה הכול יפה"
צילום: shutterstock

היסטוריה בחלל. המיליארדר ריצ'רד ברנסון המריא היום (א') בהצלחה עם החללית הפרטית שלו UNITY לגובה של 88 וחצי קילומטרים, כמעט אל מחוץ לאטמוספירה, ולאחר כשעה וחצי נחת בשלום יחד עם חמישה בני אדם נוספים. "זו חוויה מלאה לכל החיים", אמר ברנסון מהחללית. "אני מביט מטה מהחלון ורואה כמה הכול יפה. ברכות לכולם על יצירה של דבר כל כך יפה"

מדובר בטיסה אזרחית ראשונה לחלל. ברנסון, הקדים בתשעה ימים את מייסד אמזון, ג'ף בזוס, שאמור לצאת למסע קצר בחלל ב-20 ביולי בחללית "ניו שפרד" של חברת "בלו" אורייג'ן שבבעלותו.

את החברה ייסד המיליארדר בשנת 2004, ובעוד מספר ימים יחגוג את יום הולדתו ה-71. "אינני חושש כלל. זה חלום חיי. אני בשנות ה-70' לחיי עכשיו - אז זה או שאתה משחרר את עצמך או שאתה שומר על כושר ונהנה מהחיים", אמר ברנסון במהלך סוף השבוע. לפני השיגור הוא נראה מחויך מאוד ומרוצה. 

ריצ

ריצ'ארד ברנסון צילום: shutterstock

מטוס הרקטי האם המריא מניו מקסיקו כשהוא נושא את החללית של וירג'ין גלקטיק. כאשר המטוס הגיע לגובה כ-14 קילומטרים, החללית הפרטיתהתנתקה ממנו, המבער החל לעבוד והיא טסה לגובה של כ-88 וחצי קילומטרים מהקרקע. ברנסון ואנשי צוותו כמעט יצאו אל מחוץ לאטמוספירה, חשו את היעדר כוח כבידה ומיד החלו בנחיתה. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן