40 אירועי ירי בלוד במהלך הלילה: "מטווח ברווזים. הם יורים מהמסגדים"

עשרות אירועי ירי מנשק חי וירי זיקוקים נרשמו הלילה בעיר המעורבת בשפלה, גם לעבר שוטרים. בנוסף, ערבים יידו אבנים ובקבוקי תבערה. בית הכנסת דוסא הוצת פעמיים ושתי משאיות עלו באש בשכונת הרכבת בלוד

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/05/21 08:31 ג בסיון התשפא

40 אירועי ירי בלוד במהלך הלילה: "מטווח ברווזים. הם יורים מהמסגדים"
בית כנסת דוסא כפי שצולם הבוקר , צילום: ללא

לילה נוסף של מלחמה עבר על תושבי לוד. בעיר המעורבת הממוקמת במערב השפלה, נרשמו הלילה (ה') עשרות אירוע ירי מנשק חי, ירי זיקוקים לעבר בתי תושבים והצתות רבות. העיתונאי שילה פריד, המתגורר בלוד, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביומנים שמנהלים תושבי לוד - הערב היו בעיר 40 אירועי ירי. דוברות המשטרה לא הזכירה אף אחד מהם בהודעותיה לתקשורת".

הפעיל החברתי, מאיש ליוש, שמתגורר גם הוא בעיר, דיווח בחשבון הטוויטר שלו כי סביב השעה 21:25 בוצע ירי חי מכיוון רחוב סטרומה, המסגד והסמטה של בן יהודה בעיר. התושבים דיווחו כי כוחות מג"ב לא הגיבו מייד, וכשהגיבו זה היה בצורה איטית. חצי שעה לאחר מכן בוצע ירי חי לעבר שוטרים ברחובות כצנלסון סוקולוב. עבים ירו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה בעיר ויידו שני בקבוקי תבערה.

כוחות כיבוי והצלה פעלו לכבות שרפות רבות ברמלה ובלוד במהלך הלילה: 6 בתים פרטיים בערו בשכונת ג'וואריש ברמלה, בית כנסת ודירה נשרפו ברמת אשכול בלוד, 2 משאיות עלו באש בשכונת הרכבת בלוד, וריבוי אירועי הצתות של שטחים פתוחים ואתרי פסולת התרחשו ברחבי רמלה ולוד.

מחבלים ערבים ניסו להצית את בית כנסת "דוסא" בלוד פעמיים, אך האש כובתה. "בנוגע לפרסומים על שריפת בית כנסת ברחוב החלוץ בלוד, לאחר בדיקה התברר כי מדובר בשריפת עץ הנמצא בצמוד למבנה", נכתב בהודעת המשטרה.

שלושה יהודים נפצעו בשעות הערב המוקדמות. אחד באיזור התעשייה, נפצע מאבנים שהשליכו לעברו ערבים. אחד נוסף נפצע קשה מירי בגני אביב. ברחוב אקסודוס - פצוע קל-ביבנוני מירי. הצעיר יהודי נפצע מירי במכינה הקדם הצבאית בשכונת רמת אשכול. 

בשיחה עם תושבת העיר שברחה להורים שלה היא סיפרה לחדשות כיפה: "אנחנו במטווח בברזים. הם יורים מהגגות. מהמסגדים מכל מוסדות הדת בדיוק כמו בעזה!". כשביקשנו ממנה לשוחח עם חברי השכונה שנותרו בלוד היא ענתה: "הם לא יכולים לדבר עכשיו. הם עם דם על הידיים של הפצועים, מתפללים שיגיע הימ"מ לסייע ולעצור את הפורעים". תושבת העיר הוסיפה: "אתם חייבים לדווח שזה בניינים שאנחנו גרים בהם! כל הבאלגן הזה קורה מעל הראש".