הראשון לציון: "אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים"

המערכת הפוליטית מגיבה לאסון המחריד בהלילוה בהר מירון | בנט: "זהו אחד האסונות הגדולים בתולדות מדינת ישראל". מיכאלי: "הלב ממאן להאמין". סמוטריץ: "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/21 10:04 יח באייר התשפא

הראשון לציון:  "אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים"
צילום: David Cohen/Flash90

אחד האסונות הגדולים במדינה: הדוחק של החוגגים הוביל לטרגדיה ומראות קשיים לצפייה. אנשים רבים הלכו בניסיון לברוח מהדוחק והדחיסות, כשאר אנשים דחפו אחד את השני ובכך מחצו את חבריהם.

מבדיקה ראשונית החשדות הינם כי האסון המזעזע החל לאחר שמספר אנשים מעדו במדרגות והפילו את אלה שהיו לפניהם. עקב כך נוצרה מפולת אנשים שיצרה היערמות בלתי נתפסת של בני אדם אחד על השני. הפינוי מתבצע והמשטרה לא מאפשרת את כניסתם של אלפים שהיו בדרכם למקום. עימותים פרצו בין שוטרים לבין חלק מהחוגגים שסירבו להתפנות מהמקום. 

המערכת הפוליטית הגיבה לאסון הכבד שאירע הלילה במדינה. נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר: "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם". ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף: ''אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום''.

נתניהו.

נתניהו. צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שר הפנים אריה דרעי ביכה את האסון: ''הלב נשבר נוכח האסון הכבד בהילולה במירון. אני מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום. אל נא רפא נא לה". יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט הוסיף: "זהו אחד האסונות הגדולים בתולדות מדינת ישראל. ליבנו דואב וכואב על עשרות הרוגים. ליבנו עם המשפחות האבלות. תפילותינו למען הפצועים. אבינו שבשמיים שלח רפואה שלמה לחולי עמך וחזק את ידי אנשי כוחות הביטחון וההצלה".

האסון במירון

האסון במירוןצילום: דוד כהן, פלאש 90

שרת התרבות מירי רגב כתבה: ''עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון''. שר החינוך יואב גלנט הוסיף: "בבוקר הקשה והעצוב הזה ליבנו ותפילותינו עם הנספים במירון ועם בני משפחותיהם. איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים. מי יתן ונדע שבת שלום"

ח"כ תמר זנדברג ממרצ: "אסון מחריד ובלתי נתפס במירון הלילה. לא מסוגלת לדמיין מה עובר כרגע על משפחות שעדיין לא יודעות מה קרה לקרובים וילדים. יש צורך בחקירה והסקת מסקנות אבל היום ניחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים באסון הקשה הזה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ': "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם. והמשכיל בעת ההיא ידום". הרב שמואל אליהו: "אנחנו לצד המשפחות הפצועות. אני רואה אנשים הרוגים. כאב גדול". 

צילום: David Cohen/Flash90

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: "המשכיל בעת ההיא יידום, אין זו עת לחיפוש אשמים. אני קורא לציבור הרחב להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן״.

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסףצילום: פלאש 90. דוד כהן

חברת הכנסת איילת שקד מימינה: "בוקר עצוב, קשה ומצמרר. 44 לוויות. יש רגעים שהמילים קטנות מלהכיל את האסון הנורא. משתתפת בצער המשפחות ומצטרפת לתפילות לרפואת הפצועים". גם יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי השתתפה בכאב הגדול: "אסון כבד. לילה נורא. הלב ממאן להאמין. שולחת ניחומים מעומק הלב למשפחות וחיזוק ידיים באיחולי החלמה לפצועים. כמה קשה ועצוב".

ח"כ יאיר גולן ממרצ אמר: "אסון נורא ועצב נורא. כך בלב השמחה קרסו החיים. ליבי עם המשפחות היקרות באובדנן, ועם הפצועים להם נאחל רפואה שלמה ומהירה". וחבר הכנסת אבי מעוז הוסיף: ''וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה''' "המומים וכואבים על האסון הכבד הלילה במירון. אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה. הקב''ה ירחם עליהם ויוצאים מצרה לרווחה ומאפילה לאורה. מתפללים להחלמת הפצועים ומחזקים את כוחות ההצלה ואת משפחות ההרוגים". 

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד: "בכו תבכה בלילה, ודמעתה על לחיה - אין לה מנחם. תפילות עבור הפצועים וניחומים אין קץ למשפחות."

האסון במירון

האסון במירוןצילום: דוד כהן, פלאש 90

צילום: מרדכי קוטשר

 

מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים, אבי כהן סקלי אמר הבוקר: "אני בוחר שלא להמתין 48 שעות, כי אחרת המערכת המחוספסת כל כך תמשיך הלאה. עכשיו יהיו 48 שעות של כאב עצום, כותרות כואבות. יהיה גם שקט פוליטי מתחייב המציאות והנימוס - כמו בימי הזיכרון והשואה. אבל אח"כ ישובו איש איש למקלדתו, לחניתו ולסכיניו לתקוע זה בזה, לשחוט זה את זה, להקניט זה את זה, לצעוק זה על זה, ללכלך זה על זה ובטח ובטח שלא לכבד זה את זה. אנחנו דורשים מכם, תתבגרו, תוותרו, תתפשרו, תובילו ותנהיגו. תבינו שאין שום דרך אחרת, רק ביחד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן