מנכ"ל חדשות 13 על השעית אבישי בן חיים: "לכל אמירה שלנו יש משקל"

ישראל טוויטו שלח מכתב לעובדי חברת החדשות בה הוא מפרט את הסיבות להחלטתו: "עיתונאי חדשות 13 צריך לזכור שהוא קודם כל עיתונאי, ולפני הכל עיתונאי שמייצג את חדשות 13". "לגיטימי לדון בעוצמת הסנקציה, אבל אי אפשר להתווכח על החופש העיתונאי בחדשות 13"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/04/21 21:59 כח בניסן התשפא

מנכ"ל חדשות 13 על השעית אבישי בן חיים: "לכל אמירה שלנו יש משקל"
אבישי בן חיים. , צילום: פלאש 90

ביום שישי האחרון נודע כי הפרשן ועיתונאי חדשות 13, ד״ר אבישי בן חיים, הושעה מהערוץ מיום רביעי ועד ליום ראשון, בעקבות הבעת תמיכה בציוץ של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. הציוץ שפרסם נתניהו הבן היה קריאת זעם כנגד ערוצי התקשורת על שאינם מגנים על אביו למעט בן חיים. בן חיים, שאכן ידוע כתומך בראש הממשלה, הודה לנתניהו והתעלם מהביקורת על התקשורת, בעקבות כך הושעה. על מנת להבהיר את ההחלטה שלח  מנכ"ל חברת חדשות 13, ישראל טוויטו, מכתב לעובדים להבהיר את החלטתו.

"במהלך השבוע בעקבות תגובה שבעיניי הייתה לא עיתונאית ולא קולגיאלית של אבישי בן חיים לציוץ שהכפיש עיתונאים ואת הערוץ בו אנו עובדים, החלטתי לנזוף בו ולהשעות אותו לארבעה ימים". עוד הוסיף: "לגיטימי לדון בעוצמת הסנקציה, אבל אי אפשר להתווכח על החופש העיתונאי בחדשות 13. מי שמדבר על פגיעה בחופש העיתונאי ובחופש הביטוי, לא צפה בחדשות 13 בשנתיים האחרונות. זה המקום היחידי שבו מותחים את גבולות החופש העיתונאי ככל האפשר. זה המקום היחידי בו יש הקפדה על מגוון קולות בדיוק כמו מגוון הקהלים שפוקדים את הערוץ".

עוד נכתב: "גם לאבישי בן חיים במסגרת עבודתו כעיתונאי חדשות 13 ניתנת הבמה הזו. כפי שמעולם לא ניתנה לו, כך הוא מעיד. אני חושב שהוא מייצג קול של רבים ומובן מאליו שיביע את דעתו העיתונאית. לבמה הזו ולתפקיד העיתונאי יש זכויות רבות אך גם חובות". לאחר ההקדמה הסביר את ההסתייגות מהחופש העיתונאי הפעם: "עיתונאי חדשות 13 צריך לזכור שהוא קודם כל עיתונאי, ולפני הכל עיתונאי שמייצג את חדשות 13. זה תקף גם לרשתות החברתיות. לכל אמירה שלנו יש משקל שנובע מעצם היותנו עיתונאים בכלי תקשורת מרכזי. תזכרו שלכל ניסוח יש משמעות ולעיתים גם בחוסר אמירה יש אמירה. מכאן תגזרו את גבולות השיח גם ברשתות החברתיות. עיתונאים הם עיתונאים גם כשהם כותבים ברשתות החברתיות. הם עדיין עובדים ומייצגים את החברה בה הם עובדים גם כשהמצלמה כבויה".