בלגיה מחמירה את הגבלות הקורונה: "קשה לקבל החלטה כזו"

במדינה האירופאית החליטו להחמיר את ההגבלות על רקע עליה בתחלואה שנרשמה בשבועות האחרונים. תיכונים ואוניברסיטאות יסגרו את שעריהם כמו מכוני היופי והמספרות. ההגבלות יוסרו בעוד בסוף חודש אפריל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/21 17:59 יא בניסן התשפא

בלגיה מחמירה את הגבלות הקורונה: "קשה לקבל החלטה כזו"
צילום: shutterstock

הממשלה בבלגיה החליטה היום (ד') לחדש את ההגבלות הנוקשות כחלק מהמלחמה בקורונה, בתגובה לעליה מדאיגה בתחלואה במדינה. הממשלה הודיעה כי כי בתי ספר ייסגרו ולתושבים תהיה גישה מוגבלת לעסקים לא חיוניים. כך פורסם בכלי התקשורת במדינה

"קשה לקבל החלטה כזו, ועבור רבים זו תהיה הונאה", אמר ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו, לאחר פגישת חירום עם מנהיגים אזוריים. "אבל אני משוכנע שאנחנו הולכים לנצח את הגל השלישי הזה."

על פי הצו החדש של הממשלה, בתי ספר ואוניברסיטאות ייסגרו החל מיום שני, נמגד, גני הילדים יישארו פתוחים. מטרת הממשלה היא לחדש את הלימודים במוסדות החל מ-19 באפריל, לאחר חופשת חג הפסחא.

"המספר הגדול ביותר של זיהומים נמצא בקבוצת הגילאים 10 עד 19", אמר דה קרו וציין כי ילדים ומבוגרים צעירים שאינם מפתחים תסמינים יכולים להדביק הורים וסבים הנמצאים בקבוצות הסיכון.

בסך הכל 22,763 בני אדם מתו מסיבות מקורונה וסיבוכי הקורונה בבלגיה, שהיא בין המדינות שנפגעו בצורה הקשה  ביותר מהנגיף. כמיליון מתוך 11.5 מיליון תושבי בלגיה קיבלו מנה ראשונה של חיסון, ודה קרו אמר כי תכנית החיסונים בבתי אבות כבר סייעה להפחתת מקרי המוות מקורונה.

על פי הכללים החדשים, שייכנסו לתוקף ביום רביעי בלילה, חנויות שאינן מוגדרות כחיוניות תוכלנה להישאר פתוחות, אך הלקוחות יצטרכו לתאם פגישות בכדי להיכנס. מספרות ומכוני יופי יסגרו למשך ארבעה שבועות, עד 25 באפריל.