עשרות רבנים בפנייה לאוחנה: להקים ועדת חקירה לאירועי מות אהוביה סנדק

עשרות רבני ערים, ישובים, ראשי ישיבות - מצוהר ועד יצהר: להקים ועדת חקירה חיצונית לחקר הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל. הרב דוד סתיו: "כל מי שרוצה צדק, רוצה שיהיה אמון בחקירה של השוטרים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/12/20 10:55 יב בטבת התשפא

עשרות רבנים בפנייה לאוחנה: להקים ועדת חקירה לאירועי מות אהוביה סנדק
ההפגנה בדרישה לחקירת מות אהוביה סנדק, צילום: דביר דהרי

עשרות רבנים, ביניהם רבני ערים וראשי ישיבות, מכל קצוות הקשת יצאו בקריאה לשר אמיר אוחנה להקים ועדת חקירה חיצונית לחקור את הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל ואת הנהלים של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י.

עשרות עצורים בהפגנת נוער הגבעות, טענות לאלימות קשה

הרבנים כתבו כי "כואבים את האירוע המזעזע בו נהרג הנער היקר אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי שהסתיים בתאונה קשה. מדובר באירוע חמור ביותר, כואב וחסר תקדים. אנו חוששים מתהום שעלולה להיפער בין משטרת ישראל ובין חלקים גדולים בציבור, בדגש על בני הנוער, בעקבות הטרגדיה הזו." 

בהמשך ציינו הרבנים כי יש תחושה בציבור לסדר עדיפויות שגוי של המערכת "מוקצים משאבים אדירים לטיפול בקבוצה קטנה של נערים בני ההתיישבות, בעוד אלפי ארועים לאומניים ופליליים הפוגעים במתיישבים ובכוחות צה"ל... אינם מטופלים כלל.."

לסיום קראו להקים ועדת בדיקה חיצונית "יש חשיבות גדולה ביותר להשיב את האמון. אין דרך אחרת לעשות זאת מלבד הקמת ועדת חקירה חיצונית. ועדת בדיקה משטרתית, או בדיקה נקודתית של מח"ש, אף שהן חשובות, לא ישיבו את אמון הציבור, והנזק הוא של כולנו. אנו פונים אליך להפעיל את סמכותך כשר לביטחון הפנים ולהקים ועדת חקירה חיצונית לבדיקת הנהלים של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י."

בין הרבנים החתומים ניתן למצוא רבנים מארגון צהר ובית הלל, רבני ערים ויישובים ורבנים מהתיישבות - הרב שמואל אליהו רבה של צפת, הרב בן ציון אלגזי ראש ישיבת רמת גן, הרב שמואל דוד רב העיר עפולה, הרב דוד חי הכהן ראש הישיבה והקהילה בבת ים, הרב יצחק הלוי רב היישוב קרני שומרון, הרב מרדכי ורדי רב היישוב ראש צורים, הרב ד"ר אברהם וולפיש מרבני בית הלל,  הרב דניאל כהן רב היישוב בת עין, הרב אליקים לבנון רב השומרון, הרב אורי סדן רב המושב נוב, הרב מנחם פרל ראש מכון צומת, הרב דוד סתיו רב העיר שהם, הרב שמעון כהן ראש מוסדות בבאר שבע, הרב גדעון פרל רב היישוב אלון שבות, הרב אורי שרקי מירושלים, הרב יוסף אליצור רב קהילה וראש ישיבה ביצהר, הרב ש"י ויצמן רב בארגון צוהר ועשרות רבנים נוספים.

מכתב הרבנים מצטרף למכתב ראשי המועצות ביו"ש שקראו אף הם להקמת ועדת בדיקה חיצונית למקרה הקשה ולמפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י.

מכתב הרבנים

מכתב הרבניםצילום: חוננו

יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו, החתום על המכתב, התייחס לנושא ואמר כי "יש לנו אמון במערכות אכיפת החוק והצדק במדינת ישראל, אבל פעמים רבות יש צורך בחקירה חיצונית כדי שהאמון הציבורי יהיה מוחלט ומלא, באופן כזה שלא תהיה תחושה שמישהו מנסה למרוח חקירה שאינה נוחה לו.

"יש לחקור את מותו של נער יהודי כאשר הנסיבות נראות לא פשוטות. אני חושב שכל מי שרוצה צדק, רוצה שיהיה אמון בחקירה של השוטרים. זה לא משנה איפה הוא ממוקם על הרצף הפוליטי, הדתי או הרבני".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן