יועז הנדל נפרד ממשרד התקשורת: "בתקופתי המשרד התעסק בעיקר, ולא בכותרות העיתונים"

שר התקשורת שעוזב את תפקידו לאחר שהכריז על חבירה לסער, סיכם את התקופה במשרד אחרי תיקי נתניהו, עקץ את מירי רגב והתייחס לבחירות הקרבות: "אנחנו יוצאים לבחירות שנובעות מכישלון"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/12/20 12:21 א בטבת התשפא

יועז הנדל נפרד ממשרד התקשורת: "בתקופתי המשרד התעסק בעיקר, ולא בכותרות העיתונים"
השר יועז הנדל, צילום: פלאש 90

אחרי שיו"ר כחול לבן החליט על הדחת יועז הנדל מתפקיד שר התקשורת, בשל חבירתו לגדעון סער, הגיע היום השר היוצא לפרידה מעובדי משרד התקשורת, כדי לסכם את התקופה הקצרה בתפקיד ולהודות לכל אנשי הצוות. 

הנדל פתח ואמר כי "לפני שבעה חודשים בדיוק עמדתי כאן ודיברתי בנאום הכניסה לתפקיד על חשיבות הגישה הממלכתית והשקיפות. משרד שליקק את פצעיו מפרשת 4000 ו-2000, ראש ממשלה ופוליטיקאים אחרים שמערבבים בין צרכים לאומיים לבין צרכים אישיים לסיקור חיובי. והפיכת עובדי ציבור נאמנים לאויב המדינה. מדינה בתוך מדינה וזה לא משנה אם מדובר בקציני צה"ל, אנשי שב"כ, שופטים, פרקליטים או אנשי המשרד המופלא הזה".

"דיברתי על חשיבות התקשורת החופשית, המגוונת והמאוזנת", אמר שר התקשורת היוצא, כשלדבריו "תפקידה הוא לבקר פוליטיקאים, גם כשלא נעים, ותאמינו לי - זה לא נעים, וכן גם לא מדויק תמיד".

"אז הנה בנאום הפרידה מכם אני לא צריך לדבר על כך יותר. בתקופה שלי בו, חזר המשרד להתעסק בעיקר ולא בכותרות העיתונים והאינטרסים שמאחורי הדיווח על פוליטיקאים. והעיקר זה לחבר את ישראל. לצמצם פערים ולאפשר לכל אזרח ישראלי קליטה וכיוסי ראויים, אינטרנט מהיר ותחרות הוגנת.

"ההחלטה הראשונה שקבלתי היא לקבל החלטות. לא לפחד ולא לחשב משמעויות פוליטיות. אני מקווה שלא עשיתי טעויות רבות מידי אבל בכל מקרה הכל על כתפי ואני אחראי לטוב ולרע. המשימות במשרד הזה לא מסתיימות וכולן נוגעות לאיכות החיים ואפילו לפעמים להצלת חיים של תושבי ישראל".

"באחד הסיורים שקיימתי" סיפר הנדל, "אמר לי ראש עיר גדולה שהוא לא ידע עד הביקור שמשרד התקשורת רלוונטי לחייו והאמת שגם אני לא ידעתי עד כמה הוא משפיע וחשוב לפני שהתכוננתי לתפקיד. זה נובע מחוסר יציבות פוליטי. שרים באים והולכים והדרג המקצועי מוכשר ומסור ככל שיהיה מתקשה להתחיל ולסיים תהליך".

שר התקשורת היוצא עקץ את השרה מירי רגב ואמר: "אם נשתמש בפרפראזה על מילים של שרה אחרת, מה שנעשה כאן בתקופה הזאת גם שני שרים אחרי לא יוכלו שלא ליהנות מהפירות. הבנתי את שעון החול שלי והחלטתי לעשות כמה שיותר בזמן קצר. לסיים תהליכים, להניע פריסת תשתיות ולקבל החלטות כדי לקדם את השוק".

"הלקח המרכזי שלי כאיש ציבור", אמר הנדל, "הוא לשנות את שיטת הממשל שמייצרת תזזיתיות כה רבה במשרדים ממשלתיים. לוודא שממנים את האנשים הנכונים למשרדים הנכונים. לא משנה הזהות המפלגתית שלהם מה שחשוב הוא הרצון שלהם לעשות ולשנות".

השר לשעבר סיכם ואמר כי "תקופת הקורונה שעדיין איתנו המחישה עד כמה המשרד הזה חשוב, עד כמה זה פסול לדחות רפורמות ועיסוק בעיקר".

הנדל התייחס לבחירות הקרבות ומתממשות ואמר: "אנחנו יוצאים לבחירות שנובעות מכישלון. אני אעשה הכל כדי לתקן. לא יודע אם אחזור למשרד הזה או למשרד אחר אבל אני מתכוון לפעול למען עתיד טוב יותר ולאנשים שנמצאים כאן יש חלק בלהפוך את מדינת ישראל לטובה וראויה יותר".