התחלואה ממשיכה לעלות: "מימוש ההקלות יאיץ את רמת התחלואה"

מספר המאומתים היומי עבר את האלף בפעם השנייה ברציפות, ובאמ"ן מזהירים מהתפרצות רחבת היקף בשל ההקלות המתוכננות: "החיסונים לא ישפיעו באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל בחורף הקרוב"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 27/11/20 10:53 יא בכסלו התשפא

התחלואה ממשיכה לעלות: "מימוש ההקלות יאיץ את רמת התחלואה"
מחלקת קורונה, אילוסטרציה, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

המשק ומערכת החינוך ממשיכים להיפתח, על אף העלייה בתחלואה בישראל. על פי נתוני משרד הבריאות שעודכנו הבוקר (ו'), מספר המאומתים החדשים עמד אמש על 1,072 - היום השני ברציפות שמספר המאומתים החדשים עולה על אלף, אחרי למעלה מחודש בו היו המספרים נמוכים יותר.

פרויקטור הקורונה: "סגר שלישי בהחלט על הפרק והוא תלוי בנו"

מספר הבדיקות עלה גם הוא בשבוע האחרון, ואתמול הוא עמד על 53,667 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו, אך גם העלייה במספר הבדיקות לא תואמת את התחלואה העולה. על פי דו"ח מרכז המידע והידע של אמ"ן, "גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובע מהגדלת מספר הבדיקות היומי - הרי שאין בכך כדי להסביר את כולה". באמ"ן אומרים כי בימים האחרונים חלה עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה.

עם זאת, הדו"ח גם מציין כי מספר החולים החדשים במצב קשה דווקא מתייצב. נכון להבוקר יש בבתי החולים 275 חולים המוגדרים במצב קשה, כאשר בתקופה האחרונה נרשמת ירידה עקבית במספר החולים במצב קשה, כמו גם במספר המונשמים, שעומד כעת על 117. ביממה האחרונה נפטרו שמונה בני אדם כתוצאה מקורונה, ומספר הנפטרים הכולל מאז פרוץ המגפה עומד על 2,834 בני אדם.

באמ"ן שמים דגש על ההקלות הצפויות, כמו פתיחת הקניונים שהחלה היום במסגרת פיילוט, ופתיחת הלימודים בתיכונים שתחל בשבוע הבא ותימשך בשבועות שלאחר מכן. בדו"ח נאמר כי "מימוש ההקלות המתוכננות צפוי להאיץ את רמת התחלואה בכלל המגזרים במדינה".

הדו"ח גם מזכיר כי על אף ההתרגשות והשיח סביב הגעת החיסונים הצפויה, הדבר לא צפוי להשפיע על התחלואה במהלך החורף הקרוב, זאת בשל קשיים לוגיסטיים: "החיסונים כנראה לא ישפיעו באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל בחורף הקרוב בשל אתגרי ייצור, אספקה והפצה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן