גנץ: "הרשות הפלשתינית מעוניינת להחזיר את התיאום הביטחוני"

אחרי שנת הפסקה, הרשות אישרה אתמול כי בכוונתה לחדש את התיאום הביטחוני עם ישראל. שר הביטחון הדגיש כי זהו "אינטרס משותף", וחשף: "בימים הקרובים אוביל היערכות של מערכת הביטחון לקראת חידוש הקשר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/11/20 19:49 ב בכסלו התשפא

גנץ: "הרשות הפלשתינית מעוניינת להחזיר את התיאום הביטחוני"
עסק בהחזרת התיאום הביטחוני. שר הביטחון גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

התיאום הביטחוני עם הפלשתינים מתחדש: אתמול אישרו גורמים ברשות הפלשתינית כי בכוונתם לחזור לתיאום שהופסק לפני שנה, עת הכריז ראש הממשלה על כוונתו לספח את שטחי יהודה ושומרון. הודעת הרשות הגיעה אחרי שהסיפוח ירד מהפרק, בעקבות הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, בחריין וסודן.

שר הביטחון, בני גנץ: התייחס לדיווח וחשף כי "בשבועות האחרונים הקדשתי מאמצים רבים לחידוש התיאום הביטחוני עם הפלסטינים. אתמול, אחרי חצי שנה של נתק, דיווח לי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, כי הרשות הפלסטינית מעוניינת לחזור אליו".

"יש להדגיש, התיאום ביננו לבין הפלסטינים הוא אינטרס משותף" הבהיר גנץ, "גם לאזרחי ישראל וביטחונם, ולא פחות מכך לאינטרס של התושבים הפלסטינים והכלכלה הפלסטינית. בימים הקרובים אוביל היערכות של מערכת הביטחון לקראת חידוש הקשר ונסדיר את תהליכי העבודה הנדרשים. 
כפי שעשיתי בעבר, מתוך מחויבות כנה לביטחון ישראל, אני קורא שוב להנהגה הפלסטינית לחזור לשולחן המו"מ- למען עתיד טוב יותר במזרח התיכון".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן