מועצת גוש עציון הגישה את מועמדותו של משה מושקוביץ' לפרס ישראל

המועצה האזורית גוש עציון הגישה את מועמדותו של משה מושקוביץ' (מושקו) לקבלת פרס ישראל למפעל חיים. ראש המועצה, שלמה נאמן: "אין ראוי ממושקו לקבלת פרס ישראל, על מפעל ההתיישבות שהקים ועל פועלו למען עם ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/11/20 15:24 טו בחשון התשפא

מועצת גוש עציון הגישה את מועמדותו של משה מושקוביץ' לפרס ישראל
מושקו עם ראש המועצה משה נאמן, צילום: המועצה האזורית גוש עציון

לקראת יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, בו מתקיים מידי שנה טקס הענקת פרס ישראל, הגישה המועצה האזורית גוש עציון את מועמדתו של משה מושקוביץ' (מושקו) לקבלת פרס ישראל. ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, הגיש היום (א') את מועמדתו של מושקו בשם המועצה ותושביה, על פועלו של יקיר הגוש וממייסדיו למען העם והמדינה בכל תחומי החברה והעשייה ועל מפעל חייו – גוש עציון, עליו הוא עמל יום יום כבר קרוב ל-80 שנה. 
 
מושקו (בן 95), נולד בשנת 1925 בצ'כוסלובקיה, ועלה לארץ עם הוריו בהיותו ילד בן 10. איש חינוך ופעיל ציבור ישראלי.  ממייסדי ישיבות ההסדר "הר עציון" ו"אור עציון", שבוגריהם משרתים את המדינה בכל עמדות המפתח במדינה כבר למעלה מ-50 שנה. מושקו הוא ממחדשי היישוב היהודי בגוש עציון לאחר מלחמת ששת הימים ומיוזמי הקמתו של מכון צומת, שמשלב תורה ומדע במתן מענה טכנולוגי לשאלות טכנולוגיות.

מפעל חייו החל עוד לפני שקמה המדינה כשהיה חבר בגרעין של קבוצת משואות יצחק שהוקמה בגוש עציון בשנת 1945 והוחרבה עם נפילת הגוש במלחמת. בהמשך החל בפעילות חינוכית ויצא לשליחות מטעם הקיבוץ הדתי במחנות המעצר בקפריסין, במטרה לסייע למעפילים בארגון חייהם במחנות ולהכין אותם לקראת העלייה לארץ ישראל.

לאחר שזכה להקים מחדש את קיבוץ משואות יצחק בתחומי המועצה האזורית שפיר נבחר גם לתפקיד ראש המועצה, כבר בהיותו בן 27 שנים, הצעיר ביותר עד אז, וכיהן בתפקיד בין השנים 1952-1979. בחלוף שלוש שנים הניח את הפינה לעיר אפרת שם גם כיהן כראש המועצה הראשון בין השנים 1982-1986. הודות לניסיונו ופועלו הפך היישוב לאבן שואבת לעולים ממדינות דוברי אנגלית וכבר אז הונחו היסודות שהביאו להצלחתו ושגשוגו של היישוב היום.

במקביל לעבודתו, לאחר מלחמת ששת הימים פעל רבות להגשמת חלום השיבה לגוש עציון ולחבלי המולדת. היה בין מקימי היישוב הקהילתי אלון שבות, ורתם את הרבנים יהודה עמיטל ואהרן ליכטנשטיין זצ"ל לייסוד ישיבת הר עציון ביישוב החדש. 

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי "עבור מושקו גוש עציון, הוא מפעל חייו שנמצא בשיאו. יום יום מושקו מגשים את חלום השיבה לחבלי המולדת. מדי שבוע הוא עושה את דרכו מקיבוץ משואות יצחק בשפלה אל משרדו באלון שבות על גב ההר של המדינה ומקיים הלכה למעשה חזונו".

עוד הוסיף נאמן: "מושקו לא עוצר את פועלו גם כיום בגיל 95 ועד 120, כשבאמתחתו שמונה עשורים של עשייה עבור העם והמדינה בכל התחומים, החל מחינוך וחסד דרך פעילות מורשת והנצחה וכלה במצוות יישוב הארץ בכל דרך או צורה. יש לנו עוד הרבה מה ללמוד מדרכו הייחודית והמורשת שלו יכולה למלא ספרים רבים. מושקו הוא מודל לחיקוי ולמידה לכל מתיישבי יהודה ושומרון, ובכלל עבור כל אזרחי המדינה. מושקו בעיניינו מייצג דור שלם של מייסדים ואין ראוי ממנו לקבלת פרס ישראל, על מפעל ההתיישבות שהקים ועל פועלו למען עם ישראל. אנו מאמינים שהגיעה השעה שהעם יכיר בזכויותיו הרבות ויוקיר תודה ל"איש והאגדה" הזה בכך שוועדת פרס ישראל תעשה את השיקולים הנכונים ותעניק השנה את הפרס למפעל חיים למשה מושקוביץ' ".


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן