מסתמן: חוק הקורונה לא יאושר היום. בליכוד שוקלים הפעלת תקנות לשעת חירום

האופוזיציה הגישה אלפי הסתייגויות, והדיונים בוועדה נמשכים. גורם בכיר בקואליציה אומר כי לא נראה שהחוק יאושר לפני מועד כניסת הסגר לתוקף, בשעה 14:00. המשמעות: ההגבלות החדשות לא ייכנסו לתוקף. מהומה בוועדת החוקה שדנה בתיקוני החוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/20 11:35 ז בתשרי התשפא

מסתמן: חוק הקורונה לא יאושר היום. בליכוד שוקלים הפעלת תקנות לשעת חירום
בלאגן בוועדת החוקה, הבוקר, צילום: דוברות הכנסת

האם לאחר כל ההכנות הסגר לא ייכנס לתוקף בשעה 14:00? חברי הכנסת מהאופוזיציה הגישו אלפי הסתייגויות נגד החוק, שאמור להגיע להצבעה במליאה הבוקר (ו'), והדיונים בוועדת החוקה, שאמונה על הכנתו לקריאה שנייה ושלישית, מתארכים. גורם בכיר בקואליציה אמר לפני הצהריים ל'גלובס' כי החוק לא צפוי לעבור היום במליאה.

שיא שלילי נוסף: 7,527 נדבקו בקורונה ביממה | הכנסת תצביע על תקנות הסגר

כזכור, כדי לבצע את ההחמרות בסגר שאישרה הממשלה, נדרשים תיקוני חקיקה ב'חוק הקורונה הגדול'. הצעת החוק עברה אמש במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, ועברה לוועדת החוקה לשם הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. הדיונים בוועדה נמשכו הלילה וחודשו בבוקר, אך הח"כים לא הגיעו להסכמות, וכעת נראה שהחוק לא יעבור לפני מועד תחילת הסגר.

בעקבות כך, ההחמרות שאושרו בקבינט הקורונה ובממשלה לא יתחילו היום. יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, איים כי בליכוד יפעילו את התקנות לשעת חירום לארבעה ימים, במטרה לעצור את קיום ההפגנות נגד נתניהו. 

''האופוזיציה החליטה למנוע מאיתנו להעביר את החוק שימנע הפגנות בתקופת הסגר", כתב זוהר בטוויטר. "לאחר שאתמול הלכו לעולמם 61 בני אדם ואחרי שנתגלו היום קרוב ל-7,500 חולים חדשים, האופוזיציה ממשיכה לקדם אנרכיה דרך הפגנות במדינה כדי שהנגיף ימשיך להתפשט. לא נוכל לאכוף את הסגר במהלך הימים הקרובים. הנגיף ישתולל''. בהמשך צייץ זוהר: ''לאור התנהלות האופוזיציה שמאפשרת הפגנות - מלחמת יום כיפור השנייה בפתח. התפשטות הנגיף תהיה חסרת תקדים''.


(נתניהו בהצהרה לתקשורת, אתמול)

בתגובה לאיומי הליכוד כתב שר הביטחון, בני גנץ, לחברי מפלגתו, כי כחול לבן תתנגד להפעלת התקנות לשעת חירום. גנץ כתב: "ההחלטה על הסגר המחמיר נועדה לבלום את המגיפה ולא לחסום את ההפגנות או התפילות. אנחנו נמשיך לקדם במסגרת הכללים הדמוקרטיים את את החקיקה הכוללת, ונמנע שימוש בתקנות לשעת חירום שממוקדות רק בהפגנות, תפילות או כל סוגיה אחרת".

שר הרווחה איציק שמולי כתב בטוויטר: "ההגבלות מטרתן לעצור את התחלואה ולא להשתיק את המחאה. בוודאי שלא אסכים לסיכולה הממוקד בתקנות שעת חירום בשל עיסוק אובססיבי בלתי פוסק סביבה. המטרה היא חיסול המגפה ולא הדמוקרטיה, למי ששכח".

הנחיות הסגר

הנחיות הסגרצילום: משרד הבריאות

"אהבל" ו"טיפש" בוועדת החוקה

מוקדם יותר התחוללה סערה בוועדת החוקה, במהלך הדיונים בתיקונים לחוק הקורונה. יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר כי "לא ניתן לסיים את החוק היום ללא הסכמת האופוזיציה; מקבלים מסרים שאם אלפים יבואו לבלפור, אלפים יתפללו ביום כיפור"; ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו השיב: "אל תשחק במוות של אנשים". 

הדיון התדרדר לאלימות מילולית כשזוהר ואבידר מכנים אחד את השני "אהבל" ו"מטומטם". זוהר אמר בפתח הדיון: "אין אפשרות לסיים את החוק היום הכנסת ללא הסכמת האופוזיציה. אתמול נערכו מעל 60 הלוויות של חולי קורונה. אנחנו לקראת קפיצה משמעותית בתמותה ומקבלים מסרים שאם יבואו אלפים לבלפור, אלפים יבואו לבתי הכנסת להתפלל בכיפור. כל מי שטוען שזה שטויות יישפט בבית דין של מעלה. יש מי שרוצים שההפגנות יימשכו כי זה מגביר את התמותה. אם החוק לא יעבור ובימ"ש העליון יקבל החלטה שהוא לא מאשר את התקנות לארבעה ימים יתרחש פה אסון אפידמיולוגי שלא חלמנו".

אבידר התפרץ לדבריו: "מאיפה הבאת את זה? אל תשחק במוות של אנשים. אתה חולה נפש". ח"כ זוהר הגיב: "אל תהיה טיפש"

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם), תקף ואמר כי "יו"ר הקואליציה הוא גיבור של רפש, מטיח האשמות דמגוגיות מופרכות. העובדה היא שהסגר לא תלוי בחוק שלפנינו. לומר זאת זו רעות והבל רוח. הציבור עוד עלול להתבלבל מדברי הבלע האלו. הסגר ייכנס ב-14:00 והכלכלה תושבת".