אבו מאזן למצרים: מוכן לחזור למשא ומתן עם ישראל

בכירים פלשתינים מסרו כי יו"ר הרשות נפגש אמש עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי. לדבריו הוא מוכן לקיים משא ומתן נוסף עם ישראל, אך דורש לעצור את החלת הריבונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 08:23 כט בתמוז התשפ

אבו מאזן למצרים: מוכן לחזור למשא ומתן עם ישראל
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

אמש (ב') התקיים ברמאללה מפגש בין יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, לבין  שר החוץ המצרי סאמח שוכרי. במפגש בין השניים הצהיר אבו מאזן כי הוא מוכן לחזור אל שולחן המשא ומתן מול ישראל, כך דווח בעיתון הפלשתיני א-שרק אל אווסט. במקביל אבו מאזן דרש בשיחה עם שוכרי, שכדי שישובו למשא ומתן ישראל חייבת לעצור את החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון.

במצרים הודיעו כי הם תומכים בזכויותיהם של הפלשתינים, ונשיא המדינה, עבד אל-פתאח א-סיסי, אף שוחח עם אבו מאזן והודיע לו כי הוא מתנגד לפתרון חד צדדי עם ישראל. כבר לפני חודש הייתה אמורה להיות הפגישה בין שוכרי ואבו מאזן אך שוכרי ביטל את ביקורו ברגע האחרון. ביטול הפגישה הדאיג מאוד את בכירי הרשות שדואגים כי תגובתה של מצרים להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומורון - תהיה רפה וצנועה ולא תגיע לכדי מעשים. 

אבו מאזן ערך גם מפגש לפני עם שר החוץ הירדני איימן ספאדי. בפגישתם  העביר שר החוץ הירדני איימן ספאדי מסר לאבו מאזן בשם המלך עבדאללה: "אם ישראל תיישם את תכנית הסיפוח ירדן תתקשה להמשיך בקיום הסכם השלום עם ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן