"רבני צהר טוענים שצריך להתייחס לקדמה והם לא יקבלו את תמיכתנו"

ח"כ יצחק פינדרוס מספר לחדשות כיפה את דעתו על רבני צהר: "רבנים שההלכה היא לא אבן לרגליהם, אלא רוצים להתאים את ההלכה לזמן ולמקום, ומבחינתנו זה הרס הרבנות" ומסביר כי חלון ההזדמנויות של החלת הריבונות הולך ונסגר: "עד הבחירות בארצות הברית אני לא חושב שזה יכול לקרות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 21/07/20 11:21 כט בתמוז התשפ

"רבני צהר טוענים שצריך להתייחס לקדמה והם לא יקבלו את תמיכתנו"
ח"כ יצחר פינדרוס, צילום: כיפה

שלושה שבועות לאחר שהושבע לכנסת ה-23 בזכות החוק הנורבגי, חבר הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה) טוען כי תכנית המענקים של נתניהו היתה לא טובה וקובע כי הממשלה לא מקבלת החלטות בצורה מספיק שקולה.

אתה חושב שממשלה הזו מתפקדת ומקבלת החלטת בצורה שקולה?

"לא מספיק. בסיטואציה הפוליטית והציבורית עם מערכות חדשות ואנשים חדשים בתוכם, זה מאוד קשה. אני חושב שמה שראינו בוועדת הכספים אלו לא מאבקים פוליטיים, אלא וויכוח בין שני חברים מאותה הסיעה. לא חושב שהיא היתה במקום וצר לי שהיתה. אין ספק שזה לא תור הזהב של ההנהגה הישראלית". 

האם אתה חושב שתכנית המענקים של נתניהו טובה? 

"המצוקה האמתית של האנשים בעקבות הקורונה מוצדקת, הרצון של האנשים לרכוב על הגל הזה גם מובן. אני חושב שתכנית המענקים מוגזמת ואינה נכונה, צריך לתת לאנשים שאין להם, פחות לאלו שיש להם. צריכה להיות חלוקה בין הענפים שנפגעו יותר לאלו שנפגעו פחות ולמצוא את הנוסחאות האלו". 

יהדות התורה קורצת לאגף החרד"לי בציונות הדתית, האם תדאגו לאינטרסים החינוכיים והכלכליים שלהם? 

"יהדות התורה פונה לכל מי שהתורה ונושאי דת ומדינה חשובים לו, ומאמין שהתורה היא מעל לכל נושא אחר והיא הדבר המרכזי שקובע. יש ציבור בציונות הדתית שמבחינתו הנושאים התורניים, קדושת הבית היהודי, החינוך הלא ממלכתי ומעמד הרבנות הראשית, אלו נושאים מרכזיים אצלו. לאנשים האלו אנו מצעים את העזרה שלנו, לא בגלל שיקולים אלקטורליים. אנחנו רוצים לעזור לאלו שרוצים לחנך את הילדים שלהם על פי דרכם בלי התערבות של מדינת ישראל, אלא רק בפיקוח שלה. לאלו שרוצים שהמעמד של הרבנות הראשית כגוף עיקרי יישמר ולא יצטרך להתפשר עם החברה האזרחית או בית המשפט, אלא ייצג בגאון את התפיסה ההלכתית".  

שבוע שעבר היתה הצבעה על הרכב הועדה למינוי דיינים בה יש רוב חרדי מובהק. האם יהיה מקום לרבנים מהציונות הדתית הליברלית? 

"ראש הממשלה אמר לרב דרוקמן בעת הרכבת הקואליציה שיישמר השליש של הציונות הדתית, אני סבור שההסכם הזה יישמר, זה היה על דעת כל השותפים הקואליציוניים. המטרה שלנו זה לבחור אנשים שייצגו בגאון את ההלכה היהודית, זה לא משנה אם הוא אשכנזי או מזרחי. רבנים שלא ינסו למצוא חן בעייני הקדמה שאומר שאפשר לעגל פינות.  

"לא בגלל אישות כזו או אחרת ולא בגלל עסקה כמו או אחרת, ביום שהרבנות הראשית תהיה מתירנית ופלורליסטית היא תאבד את זכות קיומה. הרבנות הראשית מייצגת את ההלכה, במדינת ישראל יש יותר מידי גופים שמייצגים את הקדמה, אנחנו מייצגים את ההיסטוריה - זו תפקידה של הרבנות הראשית. 

"קראתי מאמרים של רבני צהר והם טוענים שצריך להתייחס לקדמה ולמה שקורה, רבנים שמייצגים את הדבר הזה לא יקבלו את תמיכתנו. רבנים שההלכה היא לא אבן לרגליהם, אלא רוצים להתאים את ההלכה לזמן ולמקום, מבחינתנו זה הרס הרבנות". 

האם החלת הריבונות על ישובי יש"ע תתרחש או שזה כבר בהיסטוריה? 

"עד הבחירות בארצות הברית אני לא חושב שזה יכול לקרות, אבל חשוב להחיל את הריבונות לפחות על גושי ההתיישבות שנמצאים ממש על הגדר והאזרחים שם לא חיים תחת החוק הישראלי, אלא תחת חוק צבאי. זה דבר הזויי ומלתי מתקבל על הדעת שמתרחש כבר 50 שנה.

"התיאום עם האמריקאים חשוב, אבל הוא התפספס וחלקו באשמתנו כי היו כאלה שאמרו 'זה או הכל או לא כלום' אז הם קיבלו את הכלום, ומצד שני היו כאלה שאמרו 'לא כלום'. שני הקצוות הללו התחברו וזה הפך ללא כלום. אני מקווה לאחד מהשניים, או שטראמפ ייבחר לכהונה נוספת ואז הדרך נפתחת שוב או שעד הבחירות בארה"ב מישהו בארץ יתעשת. אם טראמפ לא ייבחר אנחנו נכנסים למצב אחר ממה שהיינו וחלון ההזדמנות ייסגר. זו תהיה בכייה היסטורית". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן