משפט נתניהו: הצגת הראיות - החל מינואר 2021

בית המשפט המחוזי קבע את תחילת הצגת הראיות במשפטו של ראש הממשלה להחל מחודש ינואר - בעוד כחמישה חודשים. סנגורו של נתניהו ביקש חצי שנת דחייה: "אי אפשר לחקור עדים עם מסכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 09:07 כז בתמוז התשפ

משפט נתניהו: הצגת הראיות - החל מינואר 2021
משפט נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח הבוקר (א') הדיון השני בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לכאורה מדובר בדיון טכני, אך יש לו חשיבות לא מעטה משום שיקבע את דרך ניהול המשפט, את תאריך פתיחת המשפט ואת לוח הזמנים. בשל הקורונה, ולמרות שהנאשמים נתניהו, נוני מוזס ושאול ואיריס אלוביץ' - לא חויבו להגיע לבית המשפט, אלוביץ' בחר להגיע והדיון יתקיים בנוכחותו, בנוכחות הסנגורים ובנוכחות ראש הרכב השופטים, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן. 

בסיום הדיון קבע בית המשפט כי הצגת הראיות וההוכחות בתיק תחל לא לפני חודש ינואר 2021. המשפט יתקיים שלושה ימים בשבוע.

סנגורו של נתניהו, עו"ד יוסי שגב, שזו הופעתו הראשונה בתיק בפני בית המשפט, ביקש לדחות את הדיון בחצי שנה: "התיק הזה נכפה על ראש הממשלה בזמן עבודתו כעובד ציבור. אנחנו עוד לא מוכנים לקבוע הוכחות. נתחיל בקורונה: אני לא יכול לחקור עדים והעד יושב עם מסיכה. איך אפשר לעשות חקירה נגדית כאשר אני עומד עם מסיכה, העד עם מסיכה וגברתי עם מסיכה, ואני לא יכול לראות אם את שמחה או כועסת".

בהמשך טען שגב כי יש לבטל את כתב האישום, בשל אופן התנהלות החקירה: "כמו שלמדתי מעורכי הדין לפניי, ההתנהגות שראינו היא מצדיקה קבלת הגנה מן הצדק עד כדי ביטול כתב האישום לאלתר. חוץ מהטענות המקדמיות, יש חומרי חקירה שלא נמסרו לנו. דבר נוסף זה תעודת החיסיון ולעבור ולראות למה אנחנו מסכימים ולמה לא".

בהמשך מתחה התובעת, ליאת בן ארי, ביקורת על עורכי דינו של נתניהו שנוקטים בסחבת, לדבריה: "חודשיים עברו, ואתם מבינים שעו"ד של אלוביץ ונגב מתקדמים, ומצד נאשם 1 אנחנו לא רואים תנועה כדי לקבוע מועדים לדיונים ולהוכחות. אני חושבת שבית המשפט צריך לתת את דעתו לעניין הזה. אני מבקשת לומר שכל מה שקשור למשא ומתן עם עדי מדינה הועבר לסנגורים, כל מה שחסוי הסנגורים מוזמנים להגיש עתירה לבקש לחשוף ראיה חסויה.
שיטת הייצוג היא משהו שצריך לתת עליו את הדעת. אני מזכירה: עו"ד עמית חדד נמצא בתיק מהיום הראשון, ראש הממשלה מבקש להדק את ההגנה שלו. זה לא שאין לו הגנה".

פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, ארכיוןצילום: דוברות

הפרקליטות ביקשה משפט מזורז אשר בו יתקיימו ארבע ישיבות בשבוע. צוות ההגנה של ראש הממשלה ביקש שתיים. מעריכים כי בית המשפט ילך על דרך האמצע ויקבע כי יתקיימו שלוש ישיבות בכל שבוע. צוות הפרקליטות בתיקי נתניהו כולל כ-20 פרקליטים. מנגד, בצוות של נתניהו עומדים שני עורכי דין בלבד, אם יתקיימו ארבעה דיונים בשבוע הדבר יקשה עליהם להתכונן כראוי. בית המשפט דחה בחודש מרץ האחרון את בקשת ראש הממשלה לדחות את פתיחת משפטו, לאחר שסנגוריו טענו כי לא קיבלו את מלוא חומר החקירה. 

לפני כשלושה שבועות קבע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי אין לאשר לנתניהו סיוע כלכלי למימון משפטו. בשל קביעת מנדלבליט, עו"ד מיכה פטמן התפטר מצוות ההגנה. את פטמן החליף עו"ד יוסי שגב, ובמקביל נמשכים המגעים להצטרפותו של עו”ד בועז בן צור לצוות.

על ההאשמות נגד נתניהו אמר עו"ד פטמן: "יש פה תיק שאפשר לנצח. לא רואה כרגע מצב של הסדר. ודאי לא כשראש הממשלה והיועמ"ש במסלול התנגשות. אני גם לא רואה סיבה בהכרח כרגע. ראיתי את ראש הממשלה והוא משוכנע בצדקתו בתיק". את הדברים אמר ביום חמישי בכאן ב'. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן