עשרות רבנים עלו להר הבית, לזכר הרב רבינוביץ'

קבוצה גדולה של רבנים עלו להר הבית עם תחילת ימי 'בין המצרים', לזכרו של הרב נחום אליעזר רבינוביץ' זצ"ל. נכדו נשא דברים וסיפר על המהפך שחל בדעתו של הרב בעניין העלייה להר הבית

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/07/20 14:07 כ בתמוז התשפ

עשרות רבנים עלו להר הבית, לזכר הרב רבינוביץ'
הרבנים בהר הבית, צילום: חיים קרויזר מטה ארגוני המקדש

עם תחילת ימי בין המצרים עלו הבוקר (א') להר הבית כארבעים רבנים בעלייה מאורגנת. העליה השנה הוקדשה לזכרו של הרב נחום אליעזר רבינוביץ זצ"ל. 

בין הרבנים הרב ישראל אריאל, הרב יצחק לוי, הרב יהודה קרויזר, הרב הרב יעקב שמעון, הרב חיים עוזר חייט, הרב יואל אליצור, הרב ברוך כהנא, הרב עזריה אריאל, הרב מבורך טויטו, הרב יאיר פרנק, הרב יצחק יעבץ, הרב אליהו ובר,  הרב איתי אליצור, הרב זכריה רבינוביץ', הרב עמיחי שוקרון, הרב אלישע וולפסון, הרב טל שאוליאן, הרב שמעון שורק, הרב דניאל מאייר ועוד רבים.

הרבנים נשאו דברי תורה בכל עצירה, ואף אמרו קדיש בהר הבית. הרבנים ציינו לטובה את האווירה הרגועה והנינוחה ששוררת בהר והודו בחום למארגנים ולמשטרה על המהפך החיובי בהר הבית בשנים האחרונות.

בעלייתם הזכירו הרבנים את מאמר חז"ל "ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו - עיר שעושה כל ישראל חברים". בכך שבעלייה הזו ניתן לראות שמגוון הרבנים החוברים יחד למטרה קדושה זו כולל חובשי מגבעות לצד חובשי כיפה סרוגה, ראשי ישיבות ורבני ישובים, רבנים מההתיישבות העובדת לצד מתנחלים, רבנים ליטאים לצד חסידים.

הרבנים עלו להר הבית בשלוש קבוצות נפרדות, בשל נהלי משרד הבריאות המגבילים התקהלויות של יותר מעשרים איש. אסף פריד, ממארגני העליה, סיפר כי עשרות הרבנים שעלו למרות מגבלות הקורונה, הם מחצית מהרבנים שתכננו ואף אישרו את הגעתם, אך נאלצו להימנע מכך בגלל שהם בקבוצות סיכון, בעיקר הרבנים המבוגרים.
הרבנים הודיעו שמיד עם סיום מגפת הקורונה והחזרה לשגרה הם יקיימו בעזרת ה' עליית רבנים נוספת ורחבה יותר ברוב עם הדרת מלך.

הרב ישראל אריאל סיפר על מאורעות וניסי שחרור הר הבית בתשועת ששת הימים שהוא זכה ליטול בהם חלק, על עלייתם אז להר הבית של הרב צבי יהודה קוק והרב הנזיר, הרבנים הראשיים הרב ניסים והרב אונטרמן. לאחר מכן בירך הרב אריאל ברכת שעשה לנו ולאבותינו נס במקום הזה. 
הרב פירט את המצוות המיוחדות שמקיימים העולים כיום להר הבית, ביניהם מצוות "לשכנו תדרשו" מצוות "מורא מקדש" ומצוות "ועשו לי מקדש": "כדי לבנות צריך שהמקום הזה יהיה שלנו, אם המרצפת הזו לא שלנו אי אפשר לבנות עליה את המקדש. אז כשעולים מקיימים מצוות ועשו לי מקדש"

עליית הרבנים היום מצטרפת למכתב הרבנים שפורסם בשבוע שעבר, עליו חתמו כשישים רבנים ובו קראו לעלייה להר הבית בטהרה. "אחת הדרכים החשובות לדרישת המקדש בימינו היא העלייה להר הבית. העלייה להר כהלכה מבטאת יותר מכל את דרישת המקדש, הן באופן אישי והן מבחינת כלל ישראל" נכתב בקריאת הרבנים.
בראש החותמים ניתן לראות את הרב דב ליאור, הרב צפניה דרורי, הרב אליעזר ולדמן, הרב ישראל אריאל, הרב נחום רבינוביץ' זצ"ל שהספיק לחתום על הקריאה לפני פטירתו ועשרות רבנים נוספים.

בעלייה חולקה החוברת החדשה "עלייה להר בטהרה" שיצאה לאור היום, עם ציטוטיהם של גדולי הרבנים בדורות האחרונים, המעודדים וקוראים לעליה להר הבית בטהרה.