חיל האוויר הכניס ספר תורה לזכר חללי התרסקות ה"יסעור"

ספר התורה שרד את תקופת השואה ברומניה והוכנס השבוע לבסיס תל נוף של חיל האוויר, לעילוי נשמתם של חללי אסון התרסקות המסוק ברומניה

חדשות כיפה אורי פולק 15/11/11 11:57 יח בחשון התשעב

חיל האוויר הכניס ספר תורה לזכר חללי התרסקות ה"יסעור"
חיל האוויר, צילום: חיל האוויר

ספר תורה לזכר חללי אסון התרסקות ה"יסעור" ברומניה, הוכנס השבוע לבית הכנסת אשר בבסיס תל נוף שבדרום הארץ. הספר שהוכנס הוא אחד מעשרה ספרי תורה שהובאו ארצה ממרתפי ממשלת רומניה, שם אוחסנו מאז תקופת השואה.

כשהגיעו ספרי התורה ארצה התברר כי תשעה מהם פסולים ובלתי ניתנים לתיקון. רק אחד מהם היה כשר לחלוטין - והוא זה שהוכנס לבסיס חיל האוויר, במעמד חגיגי בו השתתף מפקד חיל האוויר, מפקד בסיס תל נוף, הרב הראשי של רומניה, והמשפחות השכולות.

(צילום: דובר צהל)

"כשערכנו סיור במקום האסון שברומניה יחד עם המשפחות השכולות, עלה הרעיון להביא לארץ ספרי תורה ולהכניסם לבסיס תל נוף", אמר הרב הראשי של רומניה, מנחם הכהן, שציין כי הוא "מאוד נרגש, שימח אותי לראות שהברכה והתורה שייכת לכל עם ישראל, זה שיתוף פעולה נהדר". מפקד הבסיס, תא"ל עמיקם נורקין, אמר כי "כמו שאנו אוחזים במטוסים ומסוקים, מן הראוי שנדע לאחוז גם בספר תורה ולהכניסו לבית הכנסת".

בתום האירוע, נערך מפגש של המשפחות השכולות של הרוגי אסון היסעור ברומניה יחד עם תא"ל נורקין, שם קיבלו מחיל-האוויר תיעוד מרגש שהוכן במיוחד בשבילם, אשר כולל חוברת הנצחה ודיסק המתאר את המסע למקום האסון ברומניה אליו יצאו בחודש ספטמבר. "תודה לכל מי שלקח אותנו לרומניה, זו הייתה סגירת מעגל בשבילנו", סיפר נציג המשפחות.