שר השיכון גלנט: "נמשיך לפתח ולחזק את ההתישבות״

משרד הבינוי החליט כי כל ישובי יהודה ושומרון ימשיכו להנות מההטבות במסגרת היישובים בעלי עדיפות לאומית. ההטבות כוללות סבסוד לתכנון ובנייה של בתי מגורים חדשים והגדלת היקפי ההלוואות לזכאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/18 17:17 יז בכסלו התשעט

שר השיכון גלנט: "נמשיך לפתח ולחזק את ההתישבות״
שר השיכון יואב גלנט, צילום: פלאש 90

אושרה מפת העדיפות הלאומית של משרד הבינוי והשיכון. היישובים במפת העדיפות הלאומית החדשה ייהנו מהטבות משמעותיות בתחום סבסוד הפיתוח והוזלתו למשתכן. התכנית מחזקת את ההתיישבות ומייצרת תמריץ  לבניה ולצמיחה בכל חלקי הארץ ובמיוחד בגליל, בנגב ביהודה ובשומרון.

לראשונה הוחלט כי יישובי יו"ש בכללותם אינם משנים סיווגם לרעה במפה וימשיכו ליהנות מההטבות. על פי הגדרה זו מוחזרת העיר אריאל למפה ותקבל סבסוד פיתוח.

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל'), יואב גלנט: "למדינה יש אחריות לעודד בנייה ובו בזמן לפתח יישובים קיימים, הזקוקים לחיזוק ולתמיכה. זהו ציווי חברתי למנוע הגירה שלילית מיישובים מרוחקים ולאפשר להם להתחזק ולשגשג. בהחלטה זו ישנה בשורה משמעותית גם ליישובים ביהודה ושומרון, בינהם: מגרון ושבות רחל, אשר באמצעות החלטה זו אנו מעניקים להם לראשונה חוסן כלכלי וחברתי. זוהי אמירה ברורה של ממשלת ישראל כי נמשיך לפתח את ולחזק את ההתיישבות.״

לשם דירוג היישובים, מבין הישובים הכלולים במפת העדיפות הממשלתית, נלקחו קריטריונים אובייקטיביים המבוססים על נתוני הלמ"ס, המשפיעים ביותר על תחום הדיור. מרכיבים אלה מצביעים על כוח המשיכה של הישובים ועל חוסנם, במישורים המשפיעים על יכולתם למשוך אוכלוסייה ואף לשמר את תושביהם. בהתאם לכך, דורגו הישובים מבחינת רמת הסיוע לה יהיו זכאים בתחום זה של סבסוד הפיתוח.

ההטבות הניתנות לישובים במסגרת החלטה זו הן בשני מישורים – האחד, סבסוד הוצאות תכנון ופיתוח לבניה חדשה, רוויה וצמודת קרקע, על קרקעות מדינה, וזאת במטרה לאפשר ולתמרץ שיווק קרקע לבניה בישובים אלה. השני, הגדלת היקפי ההלוואות הניתנות לזכאים על פי חוק הלוואות לדיור, כאמצעי נוסף לתימרוץ השיווק והבניה באותם אזורים.

מפת העדיפות הלאומית של משרד הבינוי והשיכון כוללת גם את היישובים הבאים: שכונות המרוחקות מישוב האם ואשר אינן נשענות על תשתיות ישוב האם, הוגדרו במסגרת מפת העדיפות הלאומית. בתוך כך, לראשונה מגרון טלמון- כרם רעים ושבות רחל ייהנו מהטבות משמעותיות. בנוסף ישובים הסמוכים לגבולות אויב (עד 2 ק"מ) ויישובי עוטף עזה (עד 7 ק"מ) יקבלו גם הם הטבות משמעותיות במסגרת מפת העדיפות החדשה של משרד הבינוי והשיכון.