סמוטריץ' לחדשות כיפה: "השאלה איזה תיקים נקבל לא תלויה במה שנתניהו הבטיח"

אחרי שראש הממשלה התחייב שתיק החינוך יישאר בידי הליכוד, יו"ר האיחוד הלאומי מבהיר: ככל שיהיה לנו יותר כוח, נוכל לדרוש יותר

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 11/03/19 15:45 ד באדר ב'

סמוטריץ' לחדשות כיפה: "השאלה איזה תיקים נקבל לא תלויה במה שנתניהו הבטיח"
בקרוב במשרד החינוך? | ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: הלל מאיר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (ב') לאופציה שיו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר החינוך בממשלה הבאה והבטיח כי תיק החינוך יישאר דווקא בידי הליכוד. סמוטריץ' עצמו לא מתרגש מההבטחה של נתניהו לחברי סיעתו ואומר לחדשות כיפה, כי ככל שאיחוד מפלגות הימין יקבל יותר מנדטים, כך עמדת המיקוח תהיה חזקה יותר.

"השאלה איזה תיקים נקבל בממשלה הבאה לא תלויה במה שנתניהו הבטיח או לא הבטיח לנו בעבר, וגם לא במה שהוא אומר או לא אומר עכשיו. כל זה לא רלוונטי", אומר סמוטריץ'. "השאלה איזו עמדות מפתח יהיו לנו בקואליציה הבאה תלויה בדבר אחד בלבד: כמה כח נקבל בבחירות האלה. אם יהיו לנו הרבה מנדטים נוכל להציג את ההבטחות לפירעון, ואף יותר מכך".

 ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהוצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

כזכור, מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד, כי במידה והליכוד ירכיב את הממשלה הבאה, תיק החינוך יישאר בידי מפלגתו. "זה הדבר החשוב וזה הדבר שאנחנו נשאף לעשותו כדי להמשיך להנחיל ציונות ומציונות לכל ילדי וילדות ישראל. אבל לצורך זה צריך להבטיח שהליכוד ירכיב את הממשלה הבאה ולצורך זה צריך ליכוד גדול – וזה המבחן הגדול: ליכוד אחד גדול מול כל השמאל. זאת הבחירה האמיתית, בין ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ לבין ממשלת ימין של הליכוד בראשותי".

הליכוד
29
הליכוד
כחול לבן
33
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ידיעות אחרונות בתאריך 10/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא