סמוטריץ': "בצהר נלחמו בי כדי להשאיר גוף כשרות גרוע ולבנות גוף מתחרה"

חבר מפלגות איחוד הימין גם תקף, בערב שעסק בנושא מדינה והלכה, את ארגון צהר ולא חסך ביקורת גם מהרבנות הראשית: "30 שנות שליטה חרדית גרמו לסיאוב". חילי טרופר מכחול לבן: "לא נכון להקים ממשלה על בסיס מפלגות ערביות, אלא אם כן לא תהיה ברירה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/19 15:24 ו באדר ב'

סמוטריץ': "בצהר נלחמו בי כדי להשאיר גוף כשרות גרוע ולבנות גוף מתחרה"
סמוטריץ ורכניץ, צילום: הוצאת מגיד

ח"כ בצלאל סמוטריץ מאיחוד מפלגות הימין תקף אמש, (ג') באירוע השקת ספר חדש בנושא מדינה והלכה שנערך בפתח תקווה, את ארגון צהר אך הודה כי מצבה של הרבנות הראשית רעוע. מועמד מפלגת כחול לבן, חילי טרופר, דחה את הטענות להדתה ולא פסל שממשלה בראשות גנץ תכלול גם מפלגות ערביות.

את ערב השקת ספרו של עדו רכניץ ממכון משפטי ארץ, 'מדינה כהלכה' בהוצאת מגיד, פתח רב היישוב עפרה ויו"ר החמ"ד, הרב אבי גיסר, שהצהיר כי הוא "מעוניין שתהיה כאן מדינת הלכה, על כל המשתמע מכך".

טרופר בערב ההשקה

טרופר בערב ההשקהצילום: הוצאת מגיד

ח"כ סמוטריץ' אמר למנחה האירוע, העיתונאי בני טייטלבוים כי "ארגון צהר נלחם בי כשניסיתי לקדם חוק שייעל את מערך הכשרות כדי להשאיר גוף גרוע ולבנות אחר כך גוף מתחרה". לדבריו, רבנות הראשית "היא הביטוי של הדתיות של המדינה. אף אחד לא מציע להקים את צבא צוהר כשיש ביקורת על הצבא. אין לי התנגדות לכך שהרבנות תפקח על גופי כשרות פרטיים אבל זה רק יכפיל עלויות". עם זאת, יו"ר האיחוד הלאומי לא חסך ממנה גם ביקורת וציין כי "שלושים שנות שליטה חרדית ברבנות גרמו לסיאוב של הרבנות".

אחריו עלה לבמה חילי טרופר, המשובץ במקום ה-12 ברשימת כחול-לבן, שלא דחה על הסף הקמת ממשלה עם מפלגות ערביות: "לא נכון להקים ממשלה על בסיס מפלגות ערביות, אלא אם כן לא תהיה ברירה". בנוגע לחוק הלאום הוא אמר כי "יש בו הרבה דברים טובים, אך צריך להוסיף שוויון ברמת הפרט". בהמשך טען כי הוא "לא חושב שיש הדתה".

בסיום הערב דיבר עדו רכניץ, מחבר הספר, וציין כי מכון משפטי ארץ מקדם יזמות חוקתיות רבות והציע כבר ב-2013 את החוק לבוררות חובה בשירותים חיוניים, אותו מקדמת עכשיו מפלגת הימין החדש. 
עוד הוסיף והדגיש כי המכון מתנגד לחוק הצרפתי, וחושב כי אינו ראוי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן