"נגעת בנשק?" מוקד איו"ש מתחקר תושבים שנתקלו במחבלים

פעילת הפייסבוק, איילת לאש, סיפרה כי בעלה יצא מרכבו כשהבחין ברעול פנים פלסטיני שאיים לזרוק עליו סלע. כשהתקשר לדווח למוקד האזרחי הוא תוחקר בשאלות שונות לפני שנשלח כוח למקום. מועצת בנימין: "הנושא בבדיקה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 31/08/18 09:00 כ באלול התשעח

"נגעת בנשק?" מוקד איו"ש מתחקר תושבים שנתקלו במחבלים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: Roni Schutzer/Flash90

לאש, תושב רחלים, נסע אמש (ה') בציר 60 בבנימין, כשהבחין בפלשתיני רעול פנים חמוש באבן אורב לו בסמוך לכביש. הוא הצליח לבלום את הרכב לפני שחלף על פניו ויצא ממנו. כשהמחבל הבחין שהוא חמוש חמוש וברח חזרה לבין העצים. 

לאש התקשר למוקד הביטחון שמפעיל צה"ל ביהודה ושומרון, אך במקום לבקש פרטים על המחבל ולהזעיק כוח למקום, הוא עבר תשאול מקיף על ידי המוקדנית על התפקוד שלו עצמו: האם שלף נשק,  האם כיוון נשק אל המחבל,  האם בכלל נגע בנשק, והאם המחבל ראה שיש לו נשק.

רק לאחר התשאול הארוך ביקשה המוקדנית פרטים על המיקום, ולאחר כעשר דקות התקשרו אליו אנשי הכוח שהוקפץ למקום כדי לברר עוד פרטים. 

תיאור האירוע בפייסבוק

תיאור האירוע בפייסבוקצילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של לאש

מוקדי החירום של יש"ע נוצרו על מנת לכסות מבחינה ביטחונית את פניות תושבי יש"ע. מוקד בנימין אחראי על הפעלת המוקד הביטחוני ולניהול אירועי חירום בזמן שגרה. המוקד פועל בשיתוף פעולה עם צה”ל, משטרת ישראל, מד”א וכיבוי אש. 

אשתו של לאש, איילת, העלתה פוסט לפייסבוק בו היא מתארת את המקרה, ובשיחה עם 'כיפה' טענה כי "במערכת הביטחון יש תפיסה עקומה, וכתוצאה מכך תושבי יהודה ושומרון הם כמו ברווזים במטווח".

מדובר צה"ל נמסר כי המוקדים הללו שייכים למועצה ולכן עליהם להגיב למקרה. מהמועצה האזורית מטה בנימין נמסר כי "הנושא בבדיקה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן