טראמפ לרב הראשי בפאווי: מביע תנחומים בשם העם האמריקני

לאחר פיגוע הירי בקליפורניה, נשיא ארה"ב התקשר לרב ישראל גולדשטיין ודבר איתו על אהבתו לשלום, ליהדות ולישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/19 08:40 כד בניסן התשעט

טראמפ לרב הראשי בפאווי: מביע תנחומים בשם העם האמריקני
דונלד טראמפ, צילום: JStone / Shutterstock.com S M L XL Size Guide

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיים הלילה (ב') שיחת טלפון עם השליח הראשי בפוואיי הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע בפיגוע הירי שאירע בשבת בבית הכנסת חב"ד שבראשותו. הרב גולדשטיין סיפר לאחר השיחה, כי הנשיא טראמפ ביקש להביע את תנחומיו בשם העם האמריקני ודיבר על אהבתו לשלום, ליהדות ולישראל.

אתמול סיפר הרב גולדשטיין ממיטתו בבית החולים על מה שהתרחש בבית הכנסת. "צעקתי הכי חזק שיכולתי כדי להעביר את כל הילדים לבית שכן. למזלנו, קרה נס והנשק שלו נתקע", הוא אמר בסרטון שפרסם. "קרו נסים רבים באירוע הזה. עם ישראל חי. לא ינצחו אותנו". הרב איבד את אחת מאצבעותיו לאחר שהרים את ידיו כדי להגן על עצמו בזמן הירי.

כזכור, בערב שבת אירע פיגוע ירי בבית כנסת של חב"ד בעיר פאווי שבקליפורניה. בפיגוע נרצחה לורי גילברט קיי בת ה-60, שהתפללה בבית הכנסת ונפצעה מהירי, ובהמשך מתה מפצעיה. עדי ראייה סיפרו לעיתון סן דייגו טריביון, כי קיי נהרגה אחרי שניסתה להגן על רב בית הכנסת, ישראל גולדשטיין, שנפצע באצבעותיו.

שלושת הפצועים הנוספים בפיגוע הם, הם נויה דהאן בת ה-8, שנפגעה בפניה וברגלה, ואלמוג פרץ בן ה-34, שנורה ברגלו אחרי שהוביל ילדים בבית הכנסת למקום מבטחים. השריף המקומי, וויליאם דור, מסר במסיבת עיתונאים כי מצבם של הפצועים יציב.

ראש העיר פאווי, סטיב ווס, אמר במסיבת העיתונאים כי "זו לא פאווי. אנחנו נעבור את זה, המחשבות והתפילות שלנו עם המשפחות", אמר, "פאווי תישאר חזקה ותמיד תהיה קהילה שאכפת לה אחד מהשני". מוקדם יותר אמר ווס לרשת CNN כי הוא "בטוח שאדם עם שנאה בלבו, השונא את הקהילה היהודית שלנו סימן את בית הכנסת כמטרה". ווס גם אמר ל-CNN כי הוא סבור שמדובר בפשע שנאה בשל "דברים שנאמרו כשהיורה נכנס". ווס הוסיף כי לפי מה שידוע לו "אנשים שהיו במקום ניסו לעצור את היורה. אנשים אמיצים מנעו טרגדיה חמורה יותר".