היועמ"ש המליץ לוועדת הבחירות: לא בן ארי, כן בן גביר

לאחר החלטת היועמ"ש לפסול את מיכאל בן ארי מלהתמודד ברשימת איחוד מפלגות הימין בבחירות הקרובות, טוענים בעוצמה יהודית כי הסיבה היא ההסכם שלהם עם הבית היהודי לקבל מקום בוועדה למינוי שופטים. בן ארי: "מדובר ביועץ רשלן"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/03/19 08:25 כט באדר א'

היועמ"ש המליץ לוועדת הבחירות: לא בן ארי, כן בן גביר
מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט המליץ לוועדת הבחירות שלא לאפשר לד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר עוצמה יהודית", להתמודד בבחירות לכנסת ה-21 בעילה של הסתה וגזענות. היועמ"ש לא המליץ המלצה דומה על עו"ד איתמר בן גביר, המתמודד הנוסף ברשימת המפלגה. 

מכה נוספת למפלגת איחוד מפלגות הימין. היום (ד') בשעה 10:30 צריכה וועדת הבחירות המרכזית להחליט האם לפסול את רשימת עוצמה יהודית לכנסת, לאחר שכאמור היועמ"ש המליץ שיו"ר הרשימה יפסל. 

איתמר בן גביר תקף את את החלטת היועמ"ש וטען כי החלטתו נובעת מההסכם בין המפלגות הסרוגות כי נציג מעצמה יהודית יישב בוועדה למינוי שופטים, במידה ולא יכנסו לקואליציה. 

בן ארי הגיב הבוקר בראיון לקול ישראל: "מדובר ביועץ רשלן. על הציטוטים החלקיים שנוח לו הוא פסל אותי, ולא עשה עבודה יסודית הנדרשת ממשפטן כמוהו". 

במסגרת ההסכם עם הבית היהודי מיכאל בן ארי מוקדם במקום החמישי ברשימה ואילו עו"ד בן גביר במקום השמיני. על פי חוק לאחר שהוגשו הרשימות לוועדת הבחירות אין לשנות אותם. במידה ומישהו פורש כל המתמודדים ברשימה עולים במקומם ברשימה. לצערם של עוצמה יהודית, במידה והם יפסלו, בן גביר יהיה רק במקום השביעי והספק ריאלי במפלגה. 

באיחוד מפלגות הימין גיבו את עוצמה יהודית: "עמדת היועמ״ש המצדד בפסילתו של ד״ר בן ארי מלהתמודד לכנסת בעוד שעמדתו מאפשרת לחברי הכנסת הערבים שתומכים בטרור ומסיתים כבר שנים נגד מדינת ישראל להתמודד היא לא פחות משערוריה. זו אותה פרקליטות שהגנה בחירוף  נפש על זכותה של חנין זועבי לכהן בכנסת ישראל. אז טיבי וזועבי כן אבל ד"ר בן ארי שבניו משרתים ביחידות קרביות לא. אין סוף לצביעות".

עוד הוסיפו: "שלטון הפקידים בפעולה וזו מציאות מפחידה. מישהו כנראה שם לו למטרה להפיל את שלטון הימין והוא פועל בכל האמצעים העומדים לרשותו. אנו בטוחים שעמדה זו לא תתקבל ורצון העם יישמע ביום הבוחר כראוי במדינה דמוקרטית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן