הותר לפרסום שם הנרצחת בבית הכנסת בסן דייגו

לורי גילברט קיי היא האישה שנרצחה בפשע השנאה שבוצע בבית הכנסת של חב"ד שבעיירה האמריקנית פאווי, לאחר שסטודנט פתח עליהו על חבריה באש בזמן שהתפללו. טראמפ: "לבי עם הנפגעים, המשפחות ויקיריהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/19 08:13 כג בניסן התשעט

הותר לפרסום שם הנרצחת בבית הכנסת בסן דייגו
בית הכנסת שבו אירע הירי, צילום: מוקד חב"ד

הרשויות האמריקניות התירו הבוקר (א') לפרסום את שמה של האישה שנרצחה אמש בירי בבית הכנסת בסן דייגו - לורי גילברט קיי, במהלכו נפצעו שלושה מתפללים נוספים.

גילברט קיי (60) התפללה עם עשרות מתפללים נוספים ביומו האחרון של חג הפסח בבית הכנסת של חב"ד, עד שג'ון ארנסט, סטודנט אמריקני בן 19, פתח עליהם באש, רצח אותה ופצע רב ושני ילדים.

 זמן קצר לאחר שביצע את הרצח, התגאה ארנסט על מוצאו האירופי וכתב בין היתר: "לבני משפחתי וחברי - אני כבר שומע את הקולות שלכם: 'איך יכולת לזרוק את חייך? היה לך הכל! הייתה לך משפחה אוהבת, היו לך חברים טובים, הייתה לך כנסה...'. אני מבין למה הייתם שואלים את זה, אבל אני מציג לכם עכשיו שאלה אחרת: האם שווה לי לחיות חיים נוחים במחיר של יהדות בין לאומית החותמת את אבדן הגזע שלי? לא. אני לא אמכור את נשמתי. אני מעדיף למות או לבלות את שארית חיי בכלא מאשר לדעת כי לא עשיתי דבר כדי לעצור את הרוע הזה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס לאירוע ואמר כי הוא "נראה כמו פשע שנאה. לבי עם הנפגעים, המשפחות ויקיריהם. אנחנו חוקרים את העניין, נראה מה יקרה ונגיע לשורש העניין. נראה שהאדם נתפס, ולא מהווה עוד סכנה ואכיפת החוק עשתה עבודה נהדרת".
 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן