הגיור הצבאי - כשר

לאחר המלצת ועדת הגיור הצבאי, חתם הרב עובדיה יוסף על פסק הלכה המאשר את אלפי הגיורים. הפסק יימסר לידיו של הרב הצבאי הראשי, בראשית השבוע

חדשות כיפה אורי פולק 14/01/11 00:00 ט בשבט התשעא

הגיור הצבאי - כשר
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

לאחר שנועד עם בכירי ש"ס ועם חברי הועדה המיוחדת שהוקמה ברבנות לצורך בחינת הגיורים, קבע היום (ו) הרב עובדיה יוסף כי יותר מ-4,000 הגיורים הצבאיים - מאושרים. הרב עובדיה חתם בעצמו על פסק ההלכה המאשר אותם, זאת מפני שהועדה סירבה לעשות כן.

בפגישתם הבוקר אמרו שלושת חברי הוועדה, הדיין ניסים בן שמעון, הרב שמעון אליטוב והדיין אהרון דרשוביץ, כי הם לא מוכנים לקחת על עצמם את האחריות לגיורים שבמחלוקת - והותירו לרב עובדיה את ההחלטה בעניינם. יחד עם זאת, במשך פעילותה קבעה הוועדה שורת תיקונים והמלצות למערכת הגיור הצבאית, לגבי גיורים עתידיים.

בפסק ההלכה עליו חתם כתב הרב יוסף כי גיורי העבר הנם כשרים באופן גורף וכי הוא קובע זאת על סמך ניסיונו האישי והיכרותו על מערכת הגיור הצבאית, בין השאר במהלך התקופה בה עמד בראשות הרבנות הראשית לישראל. פסק ההלכה אותו כתב ועליו חתם, יועברו בראשית השבוע לידיו של הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ.

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, אמר היום לקראת הפגישה המכריעה בעניין הגיורים כי "כמי שמכיר את הנושא מקרוב, אלפי הגיורים שנעשו בצה"ל הם לפי ההלכה על דקדוקיה, עובדה שרירה וקיימת שאיש לא יוכל לקעקע".