המופע לקראת יום כיפור בתל אביב בוטל בשל הדרת נשים

בעקבות הפרסומים הבוקר כי ההסתדרות הציונית העולמית ותחנת הרדיו האזורית 'רדיו לב המדינה' הסירו את חסותן מהאירוע, חלק מהזמרים שהיו אמורים להשתתף הודיעו גם הם כי לא ייטלו בו חלק והאירוע בוטל

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/09/16 17:59 כב באלול התשעו

המופע לקראת יום כיפור בתל אביב בוטל בשל הדרת נשים
ישראל ברדוגו, צילום: ישראל ברדוגו

המופע "מרימים לכיפור" שהיה אמור להיערך בכיכר רבין בתל אביב בהששתפותם של אמנים גברים בלבד, בוטל. לאחר שאתר 'הארץ' פירסם הבוקר ידיעה על האירוע התעוררה סערה תקשורתית בדבר הדרת נשים בלב תל אביב, עיריית תל אביב טענה כי אינה משתפת פעולה או מממנת את האירוע אך אישרה את קיומו, ההסתדרות הציונית העולמית ותחנת הרדיו האזורית 'רדיו לב המדינה' הסירו את חסותן מהאירוע בשעות האחרונות.

באירוע היו צפויים להשתתף שלומי שבת, שלומי שבן, אביתר בנאי, חנן בן ארי, שולי רנד, ישי ריבו וישראל גוריון. הזמר אסף אמדורסקי, המנהל והמפיק המוזיקלי של האירוע, אמר בתגובה לפרסומים כי הוא לא קבע את רשימת האמנים והיא הוכתבה לו מראש.

לפני שעה קלה הודיעו מארגני האירוע על ביטולו. לאחר שהוסרו החסויות מהאירוע הודיע הזמר ישראל גוריון כי הוא מבטל את השתתפותו, שלומי שבת הודיע כי הוא שוקל שנית את מעורבתו באירוע.

"בעקבות הסערה הציבורית שפרצה ובשל הרצון להיות קשובים לקהל ולחזק את אחדות העם, אנו מודיעים על ביטול ההופעה 'מרימים לכיפור' במתכונת כפי שפורסמה ובמקומה נקיים בכיכר רבין עצרת אמירת סליחות לקראת יום הכיפורים, בה ישולבו אמנים המתאימים לאופיו המעודכן של האירוע", נכתב בהודעת מנהלת יחסי הציבור של האירוע, שירי רווה. "אנו מזמינים את עם ישראל להגיע בהמוניו, להתפלל ולשיר יחד את הסליחות הקבועות ליום זה ונאחל יחד שנה טובה באהבה לכל אחת ואחד מעם ישראל". כך כפי שפורסם ב'הארץ'.

עיריית תל אביב מסרה הבוקר בתגובה כי "העירייה אינה משתתפת ואינה משתפת פעולה עם העצרת לאור הדרת הנשים המתקיימת במסגרתה. אנו מתקשים להבין כיצד עצרת המתיימרת לקדם קירוב לבבות מתיישבת עם הדרת נשים. הציבור נבון מספיק כדי להחליט אם לקחת חלק באירוע שבו נאסר על נשים לשיר".

פרט להסתדרות הציונית העולמית ורדיו לב המדינה, היו אמורות לתת חסות למופע תחנות הרדיו האזוריות רדיוס, רדיו תל אביב, ערוץ 20, קרן שוטנשטיין והארגונים "קרוב ללב" ו"המקום", שפועלים לקרב בין חילונים לדתיים.