הרב עמיטל פרש מראשות הישיבה

הרב יהודה עמיטל הודיע היום על פרישתו מראשות ישיבת הר עציון - ומינה יורש: הרב משה ליכטנשטיין.

חדשות כיפה יונתן אוריך 25/09/08 00:00 כה באלול התשסח

הרב עמיטל פרש מראשות הישיבה
נעמן קם, צילום: נעמן קם

קודקוד חדש לישיבת הר-עציון. הרב יהודה עמיטל, ראש הישיבה ב-41 השנים האחרונות, הודיע היום (ה') על פרישתו מראשות הישיבה. בשיחה קצרה (וידאו מצורף בגוף הכתבה) הסביר הרב עמיטל כי ימשיך להגיע ולהעביר שיעורים כ"זקן ויושב בישיבה", כהגדרתו: "לא משום שאני חייב, אלא מפני שאני רוצה".

 

עם פרישתו, הודיע הרב עמיטל על כניסתו לתפקיד של הרב משה ליכטנשטיין. הרב משה הוא בנו של ראש הישיבה בפועל, הרב אהרן ליכטנשטיין - שנבחר ע"י ועדה מסודרת, יחד עם הרב ברוך גיגי והרב יעקב מדן. ועדת המינויים (המייצגת את רבני הישיבה, בוגריה ואנשי המנהלה) הציגה בחירתה בשנת 2004, לאחר שנתבקשה לכך ע"י הרב עמיטל, בהגיעו לגבורות. הרב מדן והרב גיגי נכנסו לתפקידם בשנת 2006 - וכעת יצטרף אליהם הרב משה ליכטנשטיין, כראש ישיבה רביעי בפועל.




מדובר בצעד חריג ביחס לעולם הישיבות, בו בדרך-כלל תפקיד ראש הישיבה איננו מוגבל בזמן. "ראינו מה קורה בעולם הישיבות, כ"כ הרבה ישיבות שראשי הישיבות לא השכילו למנות ממשיכים", נימק הרב עמיטל את המינויים. "יש ישיבות שהתפצלו לכמה ישיבות, יש ישיבות שבתוך הישיבה יש בילבול גדול. באם הישיבות בישראל, פונוביץ', יש שתי ישיבות כשכל אחת מהן לומדת מסכת אחרת. כאן לא היה שום חשש לכך, אך אף על פי כן קיימנו מאמר הגמרא ש'הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין'". ביחס למינוייו של ראש הישיבה הרביעי, ציין הרב עמיטל כי ביקש להקפיד על כך "שגם ראש הישיבה השלישי, הרב משה ליכטנשטיין, יתמנה בעודי משמש כראש ישיבה".


הרב משה ליכטנשטיין - ראש הישיבה החדש


הרב משה ליכטנשטיין (48), הוא בוגר ישיבת הר-עציון, בן לראש הישיבה הרב אהרן ליכטשנטיין ולבתו של הרב יוסף דב סולובייצ'יק - טובה ליכטנשטיין.

בתשל"ח הצטרף לישיבה ושירת במסגרת ה"הסדר" בחיל השריון. לימד ומלמד במוסדות תורניים שונים: כולל תורה מציון בקליבנד (שם כיהן כראש הכולל), האוניברסיטה העברית י-ם, מכללת הרצוג והישיבה-יוניברסיטי בניו יורק. בישיבת הר-עציון, משמש הרב כרב-מחנך של שיעור א', לצד העברת שיעורים קבועים בכולל-הגבוה של הר-עציון. הוא נשוי למיכל, אב לשלוש בנות - ומתגורר באלון-שבות.