ח"כ כרמל שאמה נדרש להוכיח כי הוא כהן

לאחר שרבים סברו שהוא בכלל דרוזי, החליט ח"כ כרמל שאמה להוסיף לשם משפחתו שם נוסף – "הכהן". אלא שבמשרד הפנים דרשו ממנו הוכחה שהוא אכן עולה לדוכן

חדשות כיפה אורי פולק 23/11/11 11:54 כו בחשון התשעב

ח"כ כרמל שאמה נדרש להוכיח כי הוא כהן
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

ח"כ כרמל שאמה, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת וחבר כנסת מטעם "הליכוד", החליט כבר לפני כשנה להוסיף לשמו את שם המשפחה "הכהן", זאת לאחר ששם לב כי רבים בציבור סוברים בטעות כי הוא משתייך למגזר הדרוזי. כדי להדגיש את יהדותו חשב כרמל לשנות את שם משפחתו ל"שאמה-הכהן", אלא שבפועל, גילה שאמה כי לא מדובר בעניין טכני שגרתי.

לפני ימים אחדים פנה ח"כ שאמה למשרד הפנים, כדי לשנות באופן רשמי את השם המופיע בתעודת הזהות שלו. להפתעתו, פקיד המשרד אמר לו כי הוא צריך "להביא אישור מגבאי בית הכנסת שאתה אכן ממשפחת כהנים ועולה לדוכן, אחרת לא נוכל לשנות את השם".

הח"כ נפגע מהדרישה המוזרה, אך ללא הועיל - ולמרות התמרמרותו הוא נאלץ ללכת להשיג אישור שכזה. השבוע, לאחר שגבאי בית הכנסת אישר כי הוא ממשפחת כהנים ואף עולה לדוכן מדי פעם ככהן, אישר משרד הפנים את שינוי השם.

שאמה הסביר היום כי הוא מתפלל בשנים האחרונות בבית הכנסת המרכזי ברמת אפעל ואף עולה לדוכן באופן קבוע בברכת הכהנים. "רב בית הכנסת חתם על האישור הנדרש והמסמך אושר על ידי משרד הפנים, כך שבסופו של דבר הכל הסתדר", הסביר ח"כ שאמה-הכהן.