לחם מלא, סויה וטופו: התפריט החדש של הילדים במעונות היום

במעונות אמונה החליטו לערוך שינויים משמעותיים בתפריט לילדים, ולהפוך אותו לבריא יותר. במסגרת השינויים הוצאו מהתפריט הסוכר הלבן והקורנפלקס, והוכנסו לחם מלא, סויה ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 16:23 כ באדר התשפג

לחם מלא, סויה וטופו: התפריט החדש של הילדים במעונות היום
צילום: shutterstock

מה חשוב לנו יותר מהבריאות של הילדים שלנו? כשכולם מדברים על חשיבות הקפדה על תזונה בריאה כבר מגיל צעיר, ברשת "אמונה" החליטו לקחת את הנושא צעד אחד קדימה. ב-110 מעונות "אמונה" ברחבי הארץ החלה בימים האחרונים מיני מהפכה, כאשר בתום התהליך הממושך תפריט חדש של מתכוני בריאות יחליף את התפריט הקיים.

מתפריט מעונות "אמונה" הוצאו סוכר לבן וקונפלקס

מהתפריט היומי הנוכחי הוצאו, בין היתר, סוכר לבן, קורנפלקס ואוכל מעובד. במקומם נכנסו לתפריט החדש לחם מלא, סויה, טופו ועוד. התפריט הפך משבועי לדו שבועי במטרה לחשוף את 6,000 הפעוטות במעונות "אמונה" למגוון רחב יותר של טעמים, בתפריט בריא יותר שמאזן בין רמת החלבונים לרמת הפחמימות המומלצות בגיל הרך.

הרציונל נובע מהאמונה כי השקעה והקפדה על תזונה בריאה כבר בגיל צעיר היא קריטית ביחס להשמנה או מחלות בעתיד, ומתוך רצון לשים את הבריאות האישית של התינוקות במרכז. זאת גם מתוך מטרה להקניית הרגלי אכילה בריאים כבר מגיל הינקות. התפריט אשר מאזן בין רמת החלבונים לרמת הפחמימות המומלצות בגיל הרך הפך משבועי לדו-שבועי על מנת שיכלול מגוון רחב יותר של טעמים עבור הפעוטות. המתכונים כבר הועברו להורים על מנת שישמשו אותם גם בבית בתום סיום היום בפעוטון.

צילום: shutterstock

יו''ר אמונה: "ההורים שמחים ומברכים על השינוי"

יו"ר אמונה, יפעת סלע: "ההחלטה לעבור לתפריט של מתכוני בריאות נובעת בראש ובראשונה משימת הבריאות האישית של הפעוטות במקום הראשון בסדר העדיפות שלנו. היום כבר ברור לכולם שלתזונה בגיל הינקות יש משמעות קריטית לבריאות ולהרגלי התזונה של הילד והאדם בהמשך חייו. המבשלות בפעוטות הבינו גם הן את החשיבות של ההחלטה ונרתמו בשמחה למשימה .כבר בימים הראשונים של המהפכה אנו רואים שהפעוטות נהנים מהאוכל וההורים שמחים ומברכים מאוד על השינוי שדואג במיוחד לבריאות ילדיהם".