אירוויזיון 2021: המנצחת הגדולה והאכזבה הישראלית

להקת הרוק האיטלקית Måneskin זכתה כצפוי בתחרות עם השיר "Zitti E Buoni" | את הפודיום סגרו צרפת ושוויץ, שזכתה בהצבעת צוותי השיפוט | הנציגה הישראלית עדן אלנה הודתה על התמיכה מהבית: "מקום 17 זה מבאס אבל אני מקווה שהבאתי לכם כבוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/21 08:12 יב בסיון התשפא

אירוויזיון 2021: המנצחת הגדולה והאכזבה הישראלית
עדן אלנה. ההופעה הטובה לא הספיקה, צילום: EBU / ANDRES PUTTING

אחרי הפסקה של שנה בשל הקורונה, תחרות השירה האירופית "האירוויזיון" שנערכה ברוטרדם בהולנד, הסתיימה אמש בזכייה של להקת הרוק האיטלקית "Måneskin" והשיר "Zitti E Buoni", שדורג במקום הראשון עם 524 נקודות. לא מדובר בהפתעה גדולה מאחר ואיטליה דורגה במקום הראשון גם בהימורים המוקדמים. זאת הפעם השלישית שאיטליה זוכה בתחרות, שבשנה הבאה תיערך בשטחה. 

למקום השני הגיע השיר הצרפתי עם 499 נקודות, ולמקום השלישי - שוויץ עם 432 נקודות, שדורגה  במקום הראשון בהצבעת השופטים. השיר הישראלי "set me free" בביצוע עדן אלנה הגיעה רק למקום ה-17 המאכזב מעט.

אלנה אמרה לאחר פרסום התוצאות: "אני מודה על הזכות הענקית שנפלה בחלקי לייצג את מדינת ישראל בתחרות האירויזיון. למרות הזמנים הלא פשוטים, והתקופה המורכבת שהמדינה עוברת, הלחצים, המחשבות, המתחים ורגעי האושר, זו הייתה חוויה של פעם בחיים עבורי".

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">A post shared by Eden Alene (@eden_alene)

"אני מרגישה שנתתי את כל הלב והנשמה כאן על הבמה ויחד עם צוות הרקדנים המופלא נתנו את הכל להביא כבוד למדינה. אני מודה לעם ישראל שתמך, חיבק, חיזק ופרגן ולכל הצוות הנהדר שליווה אותי לאורך כל השנתיים האחרונות עד לרגע זה, כל העבודה הקשה הזמן וההשקעה שלכם אינה מובנת מאליו. תודה לכולם".