יש לו סימפטיה: פרס מפעל חיים לתרבות יהודית לשלמה גרוניך

הענקת הפרס השנה ממשיכה את יוזמת השר בנט משנה שעברה להעניק את פרס היוצרים בתרבות יהודית ע"ש אורי אורבך. הפרס בסך 150,000 ש"ח יוענק השנה ללהקת המחול נוגה שהוקמה במכללת "אורות ישראל",

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/17 13:28 ח באב התשעז

יש לו סימפטיה: פרס מפעל חיים לתרבות יהודית לשלמה גרוניך
שלמה גרוניך, צילום: Moshe Shai/FLASH90

בשנה שעברה יזם השר בנט  את הענקת פרס היוצרים בתרבות יהודית על שם אורי אורבך. מטרת הפרס לעודד יוצרים בתחומי התרבות השונים בתרבות היהודית. ובינהם ספרות, מחול, קולנוע, תאטרון ,מוזיקה ומפעל חיים, כאשר בכל תחום הפרס עומד על  150,000 ש"ח. 

השבוע  התקבלה החלטה כי הזוכים הם: בפרס בתחום המחול היא להקת המחול "נוגה". בפרס על מפעל חיים זכה הזמר שלמה גרוניך.

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה: "שלמה גרוניך היה הראשון להציף את סיפורה ותרבותה של יהדות אתיופיה ולהנגיש נתח שלם של תרבות יהודית שהייתה חבויה - לציבור הישראלי. בנוסף, חלק מכובד מהיצירה של גרוניך נוגעת במקורות היהודיים והישראלים. הוא השכיל לקדם את פועלו ואת הפרויקטים שלו באופן פורץ דרך, וראה בכך מפעל חיים".

השר  בנט התקשר למנהלת הלהקה ובישר לה על הזכייה בפרס,מנהלת הלהקה השיבה לשר כי "זו בהחלט רוח גבית ותמיכה מוברכת לפועלן של נשי דתיות שהמחול עמוק בנפשן פנימה".

השר בנט אמר "אני רואה חשיבות רבה בעשייה תרבותית המבטאת את הכשרון והעושר התרבותי של היהדות, הפרס הוא הדרך שלנו להביע הערכה ולעודד יצירה יהודית-ישראלית".

השר נפתלי בנט

השר נפתלי בנט צילום: הדס פרוש פלאש 90

 

ד"ר טליה פרלשטיין ראש המסלול למחול במכללה, ומקימת ומנהלת הלהקה, אמרה בעקבות ההודעה על הזכיה כי " 'נגה להקת מחול' על כל המשתמע ממנה – עצם קיומה, הופעותיה והיחס החם שבו היא זוכה – מהווה ביטוי לתהליך של שינוי והתחדשות המתרחשים בחברה הדתית, אשר חלק בלתי נפרד ממנו מתבטא בגילוי ובגיבוש של זהות נשית יהודית עכשווית".

פרופ' יובל סיני, נשיא מכללת אורות ישראל אמר כי "אנו גאים בלהקה אותה יצרנו במכללה על ההישג המרשים אליו הגיעה. מדובר בלהקה יוצאת דופן ופורצת דרך הנותנת לבנות מכל המגזרים את ההבנה שהמחול יכול להיות רלוונטי לכל שלב בחיים ולכל תפיסת עולם".

להקת המחול נוגה הוקמה בשנת  תשס"ט (2009) במכללה האקדמית לחינוך " אורות ישראל" במטרה ליצור מסגרת מקצועית לכוריאוגרפיות ולרקדניות שומרות מצוות הרואות במחול דרך חיים וערוץ להגשמה אישית מקצועית ברוח ההלכה.