שרון גל תופס לערוץ 14 רצועת שידור שיכולה לעקוף את קשת. חבל שנלחמו עליו

התכנית החדשה של רשת 13 שלא מצליחה להרים את הערוץ, הכישלון של שרון גל עם התכנית החדשה לבד והצעד של קשת שמוכיח שהם כבר לא מפחדים | סיכום שבוע בטלוויזיה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 23/05/24 19:22 טו באייר התשפד

שרון גל תופס לערוץ 14 רצועת שידור שיכולה לעקוף את קשת. חבל שנלחמו עליו
שרון גל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לצד הקרבות ברפיח, המלחמות הפוליטיות והמחאות ברחובות, גם בזירה הטלוויזיונית המאבקים נמשכים. בקשת ורשת השיקו סדרות פריים טיים חדשות ראש בראש בזמן שערוץ 14 עלו עם תכנית חדשה לשרון גל - הנה מה שקרה על המסך שלכם בשבוע האחרון.

שידוך מוצלח?

מכירים את זה שדברים לא מסתדרים לכם, ואז שום דבר פשוט לא עובד? הכל נופל לכם מהידיים, הכל מתבלגן, דברים שפעם הייתם עושים כמו שצריך נהרסים לכם פתאום? זה בדיוק מה שקורה לרשת 13. מנכ"לים נושרים, כתבים עוברים לערוצים אחרים, הרייטינג מתרסק, ובתוך כל זה כולם מפספסים את "ווארט" המעולה. אחרי הכישלון של "פקין אקספרס", שם לא יכולתי לשרוד יותר משני פרקים, אני מבינה את אי האמון של הציבור הישראלי בערוץ 13. הם מעדיפים את "מאסטר שף, המוכר והאהוב שרץ כבר 11 עונות, ובעיקר מעדיפים להישאר איפה שכולם נמצאים. הפעם הם דווקא מפספסים.

זה לא ש"ווארט" לא טובה מספיק, כי היא מעולה. שילוב של "חתונה ממבט ראשון" עם "שבאבניקים", טראש טהור בכיכובו של הציבור החרדי, כל טיפת אסקפיזם שאדם ישראלי זקוק לה עכשיו - אבל אנשים אפילו לא צפו בה כדי לגלות את זה. כבר בפרק הפתיחה היא הסתפקה בכ-10% רייטינג והפסידה בגדול לדרמה של קשת 12, ובפרק השני היא כבר איבדה עוד 3% רייטינג נוספים. זה רק עניין של פרק או שניים קדימה עד שגם "הפטריוטים" תצליח לעקוף, וליבי נחמץ מעכשיו על כל ההשקעה שתרד לטמיון.

ברשת 13 אולי בונים על העונה המתקרבת של "האח הגדול" שתציל אותם מהבוץ הטובעני אליו נקלעו, וייתכן שתצליח לעשות זאת בפרק ההשקה ואולי גם בגמר הגדול, אבל במצבם הנוכחי לא מספיקה תכנית מוצלחת אחת כדי להשיב את הצופים שאיבדו מזמן עניין. כשבניין מתפרק לגמרי גם טון מלט לא יעזור להרכיב, חייבים לפרק הכול ולבנות מחדש.

פשוט לא עובד. כמו השידוך של יהודה ורות

פשוט לא עובד. כמו השידוך של יהודה ורות צילום: צילום מסך רשת 13

לא שידר על הגל

אילה חסון עזבה את ערוץ 13 לטובת התאגיד זמן קצר אחרי ששרון גל עשה את אותו הדבר לטובת ערוץ 14. שנה וכמה חודשים מאוחר יותר, הם מתחרים זה מול זו ברצועת השידור של השעה 19:00, אותה גל אייש רק לאחרונה. אחרי מאבק ממושך בין הערוץ הנוכחי לקודם החליט גל להישאר, אבל עזב את הגשת המהדורה המרכזית לצד מגי טביבי והחל להגיש לבדו תכנית אקטואליה יומית. כבר בתכנית הראשונה רשם תיקו ברייטינג עם הקולגה לשעבר חסון, כשאת שניהם עוקפים דרוקר ומרציאנו מרשת וקשת.

בימי המאבקים העיקשים בין ערוץ 13 וערוץ 14 על שרון גל, כשאלו מייחלים לחזרתו ואלו מנפנפים בחוזה כדי שיישאר, תהיתי כאן מדוע שני הערוצים נלחמים על גל בעוד טביבי היא החזקה מבין השניים. ימים ספורים אחרי עליית התכנית החדשה שלו ונראה שצדקתי: גל לא מתפקד כמתחרה ראוי לקשת הענקית, ולא בטוח שאפילו לרשת וכאן. רק לאחרונה הצליחה חסון לעקוף אותו, ולדחוק אותו אל תחתית טבלת הרייטינג כבר בשבוע הראשון.

ייקח עוד זמן רב, אם בכלל, עד שערוץ 14 יצליח לעקוף את קשת 12 בשעות הפריים טיים או עם מהדורת החדשות, אבל דווקא רצועות השידור האחרות - כמו שהדגימה תכנית הבוקר עם שי גולדן וטל מאיר - הן ההזדמנות של הערוץ הצעיר לעשות את הבלתי ייאמן. אם התכנית של שרון גל תמשיך כרגיל, כנראה שלא בשבע בערב יתרחש הנס.

שבע עם שרון גל

שבע עם שרון גל צילום: צילום מסך ערוץ 14

אף אחד לא עוזב את קשת 12

השבוע השיקו בקשת סדרת מתח חדשה, "אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו", שתוך פרק אחד זכתה לשלל ביקורות חיוביות ולנתוני רייטינג גבוהים במיוחד. ממול השיקו ברשת 13 את "ווארט", תכנית דוקו ריאליטי חדשה, אך לא זכו לאותו הבאזז ולא לאותם הנתונים. היה מצופה שגם בפרק השני יתחרו שתי התכניות ראש בראש, וכך גם היה מתוכנן, אך ברגע האחרון החליטו בקשת להזיז את הפרק למוצ"ש ולהציב מול הדוקו של רשת פרק רגיל של "מאסטר שף". ההחלטה, שנועדה כדי לאפשר למי שלא הספיק להשלים את פרק הבכורה, התבררה עד כה כנכונה. הפרק של תכנית הבישול ניצח בגדול.

בעוד שבוע וחצי (2.6) ישיקו ברשת את העונה החדשה של "האח הגדול", הקלף המנצח האחרון שנותר להם. היה מצופה שקשת תתאם את ההשקה של "רוקדים עם כוכבים" לאותו התאריך בדיוק כדי לגבור על התכנית המצליחה, אך בערוץ 12 החליטו דווקא להקדים (29.5). ההחלטות האלו של קשת אולי נראות הגיוניות, אבל הן מסמלות על מגמה הרבה יותר דרמטית משעת שידור כזאת או אחרת - בקשת כבר לא מפחדים ממי שפעם הייתה המתחרה המפלצתית. לא אכפת להם להעמיד פרק רגיל מול פורמט חדשני ומבטיח, כי אין להם ספק שהם יוכלו לנצח. אחרי שנים של מלחמות קשת ורשת וניצחונות על חודו של אחוז, נראה שקשת כבר לא כל כך מאוימת. לפחות לא מהם.

בקשת לא מפחדים

בקשת לא מפחדים צילום: צילום מסך קשת 12