ל"פקין אקספרס" יש מלא פוטנציאל. חבל שהיא כל כך משעממת

רשת 13 השיקה פורמט חדש בישראל והבטיחה הרבה הבטחות. הליהוק נראה מעולה ומסקרן, המנחה חתיך, אבל לשרוד עד סוף הפרק הייתה משימה בלתי אפשרית. "פקין אקספרס" לא מימשה את הפוטנציאל, אבל יש לה עוד סיכוי להינצל | ביקורת טלוויזיה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 12/02/24 11:32 ג באדר א'

ל"פקין אקספרס" יש מלא פוטנציאל. חבל שהיא כל כך משעממת
פקין אקספרס, צילום: צילום מסך רשת 13

רציתי לאהוב את "פקין אקספרס". באמת רציתי. פיניתי זמן, הכנתי כיבוד, והתכוננתי לשעה של אסקפיזם טהור. כבר כשעוז זהבי הסביר את המשחק התאמצתי לא להתאכזב מכך שהבטיחו לי פורמט חדש ומרענן והביאו לי את "המירוץ למיליון" עם שדרוג קטן של דולר אחד ביום - מגניב, אבל קטן - והמשכתי לצפות בתקווה שהתוצאה תפצה על היעדר המקוריות.

ישראליים אנונימיים החליפו את הסלבס שכבר ראיתי בעשרים תכניות שונות

זה התחיל נחמד. סוף סוף ליהוק של ישראליים אנונימיים, צבעוניים ומעניינים, ולא שוב אותם הסלבס שכבר ראיתי בעשרים תכניות שונות. לעומת "המטבח המנצח VIP", שפרק הבכורה שלה שודר במקביל, "פקין אקספרס" הצליחה ללהק מגוון דמויות שטרם ראינו על המסך, וכמעט כל אחד מהם יכול להפוך לכוכב הריאליטי הבא. אלא שרשת 13 נגררו עם הצגת הזוגות עד לאמצע הפרק, כשאת הקשר המרגש בין חני ומעיין הם השאירו ממש עד הסוף, וגרמו לי להגיע לסצנת הסיום מותשת כל כך.

הגרוש והנוכחי. זוגות צבעוניים ומעניינים

הגרוש והנוכחי. זוגות צבעוניים ומעניינים צילום: צילום מסך "פקין אקספרס"

במקום תמצית הדברים המעניינים קיבלתי תיעוד מלא של ההתרחשות

הבעיה העיקרית של התכנית היא העריכה. אם כל השעה הזאת שצפיתי בה הייתה מתקצרת לעשר הדקות הראשונות של הפרק, יכולתי ממש ליהנות. אבל העורכים התעקשו להראות לי כל זוג תופס טרמפ, כל ריצה למציאת התיק, עשרים פריימים חוזרים של המקדש וכל זוג מתלהב בנפרד מהשעון שקיבלו. במקום תמצית הדברים המעניינים קיבלתי תיעוד מלא של ההתרחשות, בלי סינון, עם מלא שיעמום.

התחושה הייתה שברשת 13 לא רוצים לפספס אף הזדמנות ליצור ממים שירוצו ברשת. ובאמת, מחצית מהמשפטים שנאמרו בקטעים המשמימים האלה יכולים בכיף להפוך לפוסטים של הפשוטע, כמו "אנחנו לא בקומונה פה" וגם "מה אכפת לי איפה הצפון עכשיו?", אך לחלוטין לא לשם כך התכנסנו. האמת הפשוטה היא שהיה לי משעמם. רציתי לראות משימות, תככים, להיחשף לאישיות המגניבה של הזוגות, וקיבלתי שעה שלמה בלי עלילה ובלי פאנץ'.

כל משפט יכול להפוך למם

כל משפט יכול להפוך למם צילום: צילום מסך "פקין אקספרס"

ממש כשכבר עמדתי להתייאש לגמרי, הגיע קצת אקשן

החשיפה המרגשת של חני ומעיין הצילה מעט את הפרק. הבחירה של רשת להסתיר את הקשר ביניהן הצליחה לסקרן אותי, וסייעה לי להעביר את הקטעים המשעממים בניחושים לגבי השתיים. כשהן סיפרו, בסופו של דבר, הן הצליחו לשבות את הלב שלי לכמה דקות, אך זה חלף כעבור רגעים ספורים - כששוב קיבלתי חצי שעה של אנשים שטרם הכרתי מרכיבים פאזלים. לא ברור למה ברשת בחרו להשאיר את רגע השיא של הפרק לסוף, כשהאמא והבן (זוג שאני מחבבת עד כה) מגלים שהם הולכים לישון מעל בריכת תנינים. ממש כשכבר עמדתי להתייאש לגמרי, הגיע קצת אקשן - אבל גם אותו שומרים לי רק לפרק הבא.

ל"פקין אקספרס" יש מלא פוטנציאל. הליהוק נראה מעולה, עוז זהבי יכול להפוך לרון שחר החדש, וגם הפורמט מגניב ומסקרן. אם הם רק יקצרו את הפרקים שלהם ולא יציגו לצופים כל רגע קטן ומשעמם מההתרחשות - כך שיאבדו את כולנו בדרך - זאת יכולה להיות הצלחה אדירה. אבל עד אז, שיעממתם אותי לגמרי.