ערוץ 12 קובע את הכללים, ערוץ 14 לא נפגע: רייטינג חרבות ברזל

כמעט שבועיים חלפו מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל: באיזו מהדורת חדשות בחרו הישראלים לצרוך את המידע שלהם, ואיזו מהדורה נשארה עם נתונים נמוכים על אף המצב? נתוני הרייטינג המלאים במלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 21:14 ד בחשון התשפד

ערוץ 12 קובע את הכללים, ערוץ 14 לא נפגע: רייטינג חרבות ברזל
אולפן חדשות 14, צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

עברו שבועיים מאז מתקפת הפתע הרצחנית והמזעזעת של החמאס, והישראלים מצאו את עצמם מול מהדורות החדשות יותר מתמיד. מהדורת החדשות של אותה שבת ארורה שברה שיאי רייטינג למהדורת החדשות השונות, אך ככל שהתקדמו השבועיים החלו הישראלים למנן את צריכת החדשות. גם כעת נתוני הרייטינג של המהדורות גבוהים מהרגיל, ואנחנו יצאנו לבדוק באיזה ערוץ בחרו הישראלים לצרוך את החדשות שלהם.

הישראלים בחרו במהדורת חדשות 12 - ערוץ 14 במקום השני

ממוצע הצפייה במהדורת החדשות של ערוץ 12 בשבועיים האחרונים עמד על 24.7% רייטינג, נתונים גבוהים בהרבה מתקופות רגילות וכאלו שממקמים את מהדורת החדשות של הערוץ בפסגה הבלתי מעורערת, והמקור הפופולרי ביותר לצריכת חדשות. במקום השני ורחוק מאוד, הפתיע דווקא ערוץ 14, עם נתוני רייטינג יציבים בימים אלו. בשבועיים האחרונים ממוצע המהדורה עומד על 8.8% רייטינג לערוץ.

במקום השלישי והצמוד, מהדורת החדשות של ערוץ 13 חוותה עליות ומורדות. את המלחמה היא התחילה עם מעל 10% רייטינג, אך את השבועיים סיימה עם ממוצע של 8.6% רייטינג. באופן מפתיע, על אף המלחמה, ערוץ 11 לא הצליח להתרומם מהנתונים הנמוכים, וסיים שבועיים של מלחמה עם ממוצע של 4.8% רייטינג.

נתוני הרייטינג משקפים את המצב: למרות שמהדורת חדשות 12 מובילה בפער אדיר על המתחרות וללא ספק קובעת את הכללים ומשפיעה על סדר היום ודעת הציבור ברמה הגבוהה והמשמעותית ביותר, מעמדו של ערוץ 14 לא נפגע, והערוץ שמתעקש לתחזק עמדה ימנית מובהקת מצליח לשמור על נתונים יציבים עם קהל צופים נאמן במיוחד.