קרבות הרייטינג למרות העונה המצליחה: הנתון המאכזב של גמר "האח הגדול"

אחרי עונה שלמה שבה רשת 13 נהנתה מפסגת טבלת הרייטינג, גמר "האח הגדול" מאכזב. בהשוואה לעונה הקודמת הנתונים נמוכים במיוחד, והפער מהערוצים המתחרים לא גדול בכלל - גם מהדורת החדשות לא הושפעה לטובה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 11/09/23 09:46 כה באלול התשפג

למרות העונה המצליחה: הנתון המאכזב של גמר "האח הגדול"
צילום: רשת 13

העונה הנוכחית של "האח הגדול", זו שהגיעה אתמול (א') לסיומה, הייתה האוויר לנשימה עבור רשת 13. בעוד תכניות אחרות בערוץ מתרסקות בזו אחר זו ומגרדות את תחתית טבלת נתוני הרייטינג, האח הגדול הצליחה לזרוח ולקטוף את המקום הראשון פעמים רבות. היא אף דילגה מעל הענקית קשת 12 ועקפה אותה לא פעם, והבטיחה לרשת הרבה מאוד כבוד.

גמר "האח הגדול" עם 18.5% רייטינג - לעומת 22.5% בעונה הקודמת

אלא שההצלחה לא נמשכה עד הרגע האחרון, והעונה הסתיימה עם אכזבה גדולה. הגמר ששודר אתמול בפריים טיים זכה ל-18.5% רייטינג בלבד, נתון שהתכנית התקרבה אליו ביום שידור רגיל. לשם ההשוואה, בעונה הקודמת של אותה התכנית הגיע התכנית ל-22.5%, וברגע השיא טיפסה ל-27.5% רייטינג. הפעם רגע הפיק נרשם עם ההכרזה על המנצחת, וזכה ל-22.5%.

במקום השני בטבלת הרייטינג "המטבח המנצח" של קשת 12, שהצליח לשמור על נתונים מרשימים ולא נתן לגמר לפגוע בהצלחתו. כשרשת רק אחוזים בודדים מעל, קשת זכו ל-14.9% רייטינג. "הפטריוטים" של ערוץ 14 נשארה גם היא יחסית יציבה, עם 6.6% רייטינג. במקום האחרון תכנית "המרדף" בכאן 11 קיבלה 4.4% רייטינג.

גם מהדורת החדשות לא הושפעה לטובה

גם על קטגוריית החדשות הגמר לא הצליח להשפיע, כשערוץ 12 רק התחזק וזכה ל-14.3% רייטינג. חדשות 13, ששודרו רגע לפני הגמר הגדול, התמקמו במקום השני עם 5.6% רייטינג. את המקום השלישי תפסו דווקא חדשות כאן, עם 5.2% רייטינג, וערוץ 14 בתחתית הטבלה עם 5% רייטינג למהדורת החדשות שלו.